Istočno od Prade

Izvor: RTS, 16.Avg.2011, 14:12   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istočno od "Prade"

Italijanske i američke modne kuće "Prada" i "Samsonajt" prvi put su nedavno izašle na berzu u Hongkongu. Iako plan nije potpuno ispunjen, dve modne kuće potvrđuju da se novac seli na istok.

Nedavno su dve velike modne kuće prvi put izašle na berzu u Hongkongu i ponudile svoje akcije. Iako plan nije potpuno ispunjen, italijanska "Prada" i američki "Samsonajt" potvrđuju da se novac seli na istok: kinesko i druga azijska tržišta postaju meka za luksuznu robu.

U >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << prvom mahu, "Prada" je ponudila akcije na berzi u Hongkongu. Iako su planirali da prikupe 2,6 milijardi dolara, a ostvarili pola milijarde manje, što je objašnjeno trenutnim stanjem na tržištu.

Analitičar Nik Debman kaže da kako god da prolazi "Pradina" inicijalna javna ponuda, dobro ili loše, ona ne odražava šta se zaista dešava na tržištu luksuzne robe.

"Prada" u Hongkongu potvrđuje da je zapadno tržište prezasićeno i da je glad za luksuznom robom daleko veća na istoku. Procenjuje se da će potrošnja u Kini rasti svake godine za petinu i da će za pet godina postati najveće tržište luksuzne robe na svetu.

Rafael le Masne de Šarmon iz "Šangaj Tanga" procenjuje da će Kinezi za veoma kratko vreme postati broj jedan na tržištu luksuza, i to ne samo u Kini već i širom sveta.

"Ko u Parizu čeka u redovima ispred luksuznih prodavnica? Kinezi. Ranije su to radili Japanci, ali sad su to uglavnom Kinezi", navodi Rafael le Masne de Šarmon.

Procenjuje se da će Kinezi ove godine potrošiti više od 27 milijardi dolara na luksuz, poput tašni, cipela i odeće koju proizvodi "Prada" i njena mlađa sestrinska kompanija "Miu Miu".

Kompaniju je 1913. osnovao Mario Prada, ali su za njen svetski uspeh zaslužni njegova unuka Mijučija i njen suprug Patricio Berteli. Mijučija je nasledila kompaniju 1978, kada je prodaja bila manja od pola miliona dolara. Trideset godina kasnije, veća je 10.000 puta.

Fransis Lun iz "Lincean holdinga" kaže da sa cvetanjem srednje klase u Kini i u Aziji mogu da ostvare fantastičan rast u narednih nekoliko godina. Za izlazak na hongkonšku berzu sprema se još nekoliko modnih kuća iz Italije i Francuske.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.