Istina je lekovita

Izvor: Politika, 08.Nov.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Istina je lekovita

,,Delta" bi trebalo da vodi kampanju za brendiranje Srbije

Milka Forcan se nevoljno povukla iz odbora za brendiranje Srbije – u pitanju je sukob interesa. Pogrešno, Vlada formira odbor za brendiranje, Vlada je predstavnik krupnog kapitala, kompanija ,,Delta" je najkrupniji kapital u Srbiji i još malo pa vlasnik Srbije, ko je vlasnik taj i odlučuje, zato ne vidim gde je tu sukob – pre će biti da je u pitanju jedinstvo interesa. Sve što je dobro za ,,Deltu" nije >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << uvek dobro za Srbiju, ali ljudi u već nekoliko vlada izgleda misle da jeste. Mišković je u poslovnom smislu nastao u vreme Miloševića. Novac, kome se u nedostatku uverenja, stranke u Srbiji klanjaju kao jedinoj nespornoj vrednosti, dovoljno je ubedljiv da se na svakoj prodaji ili otvaranju ,,Deltinog" objekta pojave predstavnici vladajuće koalicije, koja god ona bila. Dok je otkupljivala Srbiju niko nije pitao ,,Deltu" za poreklo novca, nije smetalo što je firma koja je osnivač kompanije registrovana na Kipru, niko se nije uzbuđivao što je moć Miškovića veća od ministarske, nikoga nije čudilo što se skoro ništa novo ne gradi, nikome ništa nije smetalo sve dok se nije proneo glas da SAD loše gleda na našeg najvećeg kapitalistu. Tek tada se probudio LDP, iako je Čedomir Jovanović vladao Srbijom u vreme kada je ,,Delta" počela pohod na sve što može da se kupi, za manje nego što vredi i brže nego što se sme, i počeo da kritikuje čoveka sa kojim se suštinski slaže. Sada svedočimo da zagovornici liberalnog kapitalizma napadaju kapitaliste. Ako nisu protiv kapitalizma, zašto su protiv kapitalista, jedno bez drugog ne ide. ,,Delta" nije mnogo drugačija od ,,Filipa Morisa", BAT-a, Ju-Es Stila. Mišković je baš onakav kakav kapitalizam jeste, pohlepan i arogantan, nikada sasvim zadovoljan, željan većeg, opsednut kontrolom, sklon monopolim, srdačan prema vlastima, prezire nemoć, obožava moć, ko nema i ne treba da ima, moral je za slabe.

Meni se čini da je problem zapravo u sistemu stvorenom na kupovini stranaka. Ako naša zemlja počiva na zakonima jačeg i bogatijeg, onda je pravi brend Srbije baš ,,Delta". Niko bolje od uspona ,,Delte" nije pokazao šta je to uspeh u tranziciji, za sedam godina kompanija je postala veća od države koju je kupila. Skoro siromašna zemlja pokazala se kao dovoljna da usreći Miškovića, ali ne i da nahrani sebe. Niko se nije obogatio na jačem, uvek je slabiji tu da plati, a teško je naći slabije od radnika u Srbiji. Brzina kojom su nanizane milijarde u ,,Deltinom" svetu može se uporediti sa brzinom kojom su nastajali redovi nezaposlenih.

Ako je tačno da je istina lekovita, onda bi ,,Delta" trebalo da vodi kampanju za brendiranje Srbije. Možda baš ona zato treba da kaže kako mi moramo da izgledamo i kako o nama treba da se misli. Mi o sebi odavno ne mislimo.

Aleksandar Vulin

[objavljeno: 08.11.2007.]

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.