Ističe rok za prodaju medija

Izvor: Šumadija Press, 22.Maj.2015, 13:23   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ističe rok za prodaju medija

Agencija za privatizaciju narednih dana će početi sukcesivno sa raspisivanjem javnih poziva za privatizaciju medija, a imajući u vidu da je rok za njihovu prodaju do 1. jula, biće primenjene skraćene procedure za završetak procesa privatizacije.

– S obzirom na zakonske rokove, Agencija za privatizaciju intenzivno radi na kompletiranju dokumentacije potrebne za raspisivanje javnih poziva za privatizaciju medija iz portfelja Agencije. Broj javnih poziva i za koje medije >> Pročitaj celu vest na sajtu Šumadija Press << će biti raspisani prvi javni pozivi zavisiće od brzine kompletiranja potrebne dokumentacije – privatizaciona dokumentacija preduzeća, procena vrednosti kapitala, odluke lokalnih samouprava o modelu privatizacije i drugo – rekli su u Agenciji za “Danas”.

Zakonom o javnom informisanju i medijima propisan je krajnji rok za izlazak države iz vlasništva u medijima do 1. jula ove godine, a na spisku je više od 70 medija. Akcije medija za koje ne bude zainteresovanih biće ponuđene zaposlenima, a ukoliko i oni ne prihvate, ti mediji će biti ugašeni. Mediji sa negativnim kapitalom najverovatnije će otići u stečaj.

Do kašnjenja sa raspisivanjem javnih poziva za prodaju medija došlo je, jer osnivači medija, uglavnom lokalne samouprave, koji su bili dužni da dostave neophodnu dokumentaciju i donesu odluku o modelu privatizacije, to nisu uradili na vreme. I dalje postoji određeni broj medija koji to još nije učinio, ali u Agenciji za privatizaciju nisu želeli da navedu koliko je takvih i o kojima je konkretno reč.

Slavica Trifunović, direktorka RTK koja je na toj funkciji u decembru zamenila Jovanku Marović, izjavila je početkom marta za “Kragujevačke novine” da ne zna ima li kupaca za ovu medijski kuću.

Spekulacije oko toga ko bi se mogao pojaviti kao novi vlasnik RTK, ostaju za sada na pretpostavkama. Mi očekujemo pisma o zainteresovanosti, a dok se to ne desi radimo projekat procene kapitala, što je uslov da dobijemo predlog odluke o modelu privatizacije od Agencije za privatizaciju – izjavila je Trifunović.

Prema njenim rečima, RTK duguje oko 80 miliona dinara za prevoz zaposlenima, otpremnine, jubilarne nagrade, honorare saradnicima i članovima Upravnog i Nadzornog odbora, kao i po raznim drugim osnovama. Duguje se i dobavljačima, a tu su i sudski sporovi čiji se ishodi i iznosi ne mogu predvideti.

Prvi talas privatizacije medija u Srbiji obavljen je nakon demokratskih promena 2000. obuhvatio je 48 glasila. Njihova privatizacija je protekla veoma loše, kao i u drugim oblastima, tako da mnogi od tih medija ili više ne postoje. Vlasnik im je ili promenio namenu u želji za boljom zaradom ili je otpustio većinu zaposlenih, a oni koji su ostali, rade u jako lošim uslovima uz prisutnu cenzuru i autocenzuru.

Zato Vukašin Obradović predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije upozorava da privatizacija ovog puta mora da se obavi sistemski i da se vodi računa kome se prodaju mediji. Pomoćnik ministra kulture zadužen za informisanje Saša Mirković kaže da je privatizacija medija neophodna jer svi moraju da imaju istu startnu poziciju, ali da će se ovog puta voditi računa da bude što manje loših primera poput onih iz prošlosti.

Medijska udruženja iako su u osnovi podržala set medijskih zakona i izlazak države iz medija, zahtevali su od Vlade da lokalnim samoupravama naloži da izdvajaju minimum 2 posto za informisanje odnosno za projektno finansiranje. Do toga nije došlo pa postoji bojazan da će se opštinari u odlukama o izdvajanju novca voditi ličnim, a ne opštim interesima. Mnoge medijske kuće koje će morati da se odreknu redovnih uplata iz budžeta boje se da će tzv. projektno finasiranje dovesti do gašenja regionalnih i gradskih servisa i da budući vlasnik neće imati sluha za informativni deo programa.

Procena sindikata novinara je da će zbog privatizacije medija bez posla ostati oko 4.000 radnika širom Srbije. Novinarska udruženja zahtevaju da se u novom krugu privatizacije vodi računa o tome ko može biti kupac i da se obezbedi socijalni program za zaposlene. Da li će se to i dogoditi i hoće li država izlaskom iz medija obezbediti i bolje uslove za nezavisno i objektivno informisanje, znaće se kada se okonča proces privatizacije.

Nastavak na Šumadija Press...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Šumadija Press. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Šumadija Press. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.