Izvor: RTS, 13.Feb.2009, 17:44 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Indijska "Koka-kola" od kravljeg urina
Indijska nacionalistička grupa napravila je piće od kravljeg urina koje će biti zdrava alternativa "Koka-Koli" i "Pepsiju", a prodavaće se pod imenom "Kravlja voda".
Najnoviji pokušaj "Raštrije Svajamsevak Sang" (RSS), najveće i najstarije Hindu nacionalističke grupe, da se Indija očisti od stranih uticaja i promoviše svoju ideologiju Hindutva, zove se "Gau Jal" na sanskritu, a na srpskom "Kravlja voda".
Om Prakaš, šef Odeljenja za zaštitu krava RSS-a izjavio >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << je da je novo osvežavajuće piće od kravljeg urina, zdrava alternativa "Koka-koli" i "Pepsiju", u završnoj test fazi i da će uskoro biti lansirano na ogromno indijsko tržište.
"Ne brinite, neće mirisati na urin i biće odličnog ukusa. Nije kao gazirana pića i neće imati bilo kakve toksine", poručio je Prakaš medijima iz svog štaba u Hardvaru, jednom od 4 sveta grada na reci Gang.
Hindusi krave tretiraju kao svete životinje i njihovo klanje je nezakonito u gotovo celoj Indiji.
Kravlji izmet se tradicionalno koristi kao gorivo i sredstvo za dezinfekciju u selima, dok urin igra važnu ulogu u kozmetici, a u kombinaciji sa izmetom u ritualima za "pročišćenje" kod nižih prstenova sistema Hindu kasti.
U nekim indijskim prodavnicama može čak i da se kupi čist kravlji urin, koji stoji na policama pored jogurta i mleka. A tu negde su i "urinske" paste za zube.
Od 2001. godine, RSS, koji broji 8 miliona članova, promoviše kravlji urin i kao lek za širok opseg bolesti, od problema sa jetrom do gojaznosti, pa čak i u borbi protiv raka.
Ovaj nacionalistički pokret često je bio optuživan za korišćenje nasilnih metoda, kao što je ubijanje 67 hrišćana u istočnoj indijskoj državi Orisa prošle godine. Takođe, na meti su im bile i strane kompanije u Indiji, kao što su "Koka-kola" i "Pepsi", protiv čije robe su 1994. organizovali bojkot širom zemlje.
Om Prakaš kaže da je novo piće bazirano na urinu miksovanom sa nekoliko lekovitih i "ajurveda" biljaka. Dodao je da će biti jeftino i naglasio da će moći da parira američkim "kola" brendovima, veoma popularnim u Indiji, uprkos njihovim ogromnim budžetima.
"Bićemo im velika konkurencija, jer je naša 'Kravlja voda' dobra za čovečanstvo. Razmišljamo i o izvozu."