Izvor: Kurir, 09.Okt.2010, 09:49   (ažurirano 02.Apr.2020.)

IDEJA MEN

Dragan Sakan, veliki majstor advertajzinga, iznenada je napustio ovaj svet i otišao u svet ideja.

Ako je verovati Platonu, a Platon i Saki su se najbolje razumeli u ideje, tamo će izbeći sve one mediokritete i zavidnike koji ne praštaju genijalnost.

Idea men, Saki, jedan od poslednjih genija koji je hodio ovim sve pustijim gradom, nemilice je poklanjao svoj talenat, znanje, tajne.

Bilo da ste ga poznavali lično, bilo da ste njegovu „nju moment“ filozofiju >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << primali kroz njegove slogane, projekte, reklame, fotke, niste mogli a da ne izrazite ushićenje činjenicom da ste pod direktnim dejstvom Prometeja kreativnosti.

„Svaki san ima cenu“, pisao je Sakan, koji je voleo da ponavlja svim svojim prijateljima: „Dobra ideja je samo ona koja se ostvari.“ Naravno, ništa nije ostvareno dok nije odsanjano.

Ekspert za snove, ideje, ali i njihovo ostvarivanje nije samo svojim naglim odlaskom unesrećio Beograd, Sloveniju, Bosnu, Hrvatsku, kao i svaki idea men Saki je bio počasni stanovnik globa i zvanično jedan od 50 najznačajnijih kreativnih direktora na svetu, isto tako neophodan u Londonu, Njujorku, Kanu, Berlinu, u kojima kad izgovorite njegovo ime kao da izgovarate čarobnu alhemijsku formulu koja vam otvara sva vrata.

Dragan ili Dregon - zmaj, kako su ga stranci zvali, svoju neiscrpnu energiju objašnjavao je činjenicom da ga pokreće Eros - shvatajući ga na onaj mističan način, poredeći lepu ženu i advertajzing...

Od Sakija, vlasnika stotina internacionalnih nagrada, tajnih znanja i ezoterijskih marketinških formula uvek sam tražila savet, ideju, smer, utehu, formulu, put. Kad sam ga poslednji put pitala šta da radim i kako da se odbranim od blata u koje me ubacuju zavidnici, mediokriteti, antiidea urotnici, podsetio me na svoj životni moto: „Treba gledati u zvezde. Možda ih nećete dosegnuti, ali bar ruka neće biti u blatu.“ Paradoksalno, konačnu prijateljsku bliskost doneo nam je odlazak zajedničkog prijatelja Bogdana Tirnanića, posle čijeg smo premeštanja u svet ideja ostali neutešni i sami i Saki i Pajk i ja...

Saki je uspeo da Tirketov ispraćaj na drugi svet pretvori u masterpis lepote i emocije, prvi put je jedno „zbogom“ Beograda bilo vrhunski metafizičko-estetski performans. Saki je mogao sve da pretvori u lepotu, pa i najteži trenutak - ispraćaj prijatelja na drugi svet. Za uzvrat, ostale su Tirketove reči, koje su zapravo pisane o Sakiju - Idea men ne radi ništa - on misli. Dakle, idea men je čovek ogrezao u luksuzu. Vremenom luxury men, mentalni diverzant u ovoj baruštini istorije, čovek čiji slobodni duh organizuje svet kao podnošljivo pakovanje, nauči da je najveća vrednost reklame - vrednost življenja...

Vrednost življenja je Saki znao bolje od svih i svi smo od njega učili, a on je ponavljao: „Moj život je kao reklamni film, svoje snove pretvarao sam u slogane, a slogane u realnost.“ Bilo je svejedno da li kreativno rešava slogan za najveću svetsku kompaniju ili menja „slogan“ na tabli slepog prosjaka i pomaže mu da uspešno isprosi kintu. Saki, koji nikada nije dobio posao zahvaljujući „političkim vezama ili jagnjetini“, otišao je suviše naglo i prerano, ostavljajući nas usamljene na putu do zvezda... Ispalo je da je Dragan Sakan suviše veliki i za Aleju velikana. Večnu slavu će uvek imati, a ono hvala treba svako od nas da posebno izgovori. Hvala ti, Saki.

Dragan Sakan, veliki majstor advertajzinga, iznenada je napustio ovaj svet i otišao u svet ideja

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.