Izvor: Blic, 14.Feb.2007, 13:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Grad godinama bez gradskog prevoza

Grad godinama bez gradskog prevoza

LESKOVAC - Iako na području leskovačke opštine prevoz putnika obavlja šest zvaničnih i nekoliko divljih autoprevoznika, gradsko stanovništvo je već godinama zakinuto za ovu blagodet, što najviše pogađa Leskovčane koji nemaju automobile i nisu u stanju da voze bickle ili da plaćaju skupe taksi usluge.

Za prevoz u gradu sa 65.000 stanovnika zaduženo je društveno preduzeće 'Jugekspres' koje drži samo liniju prema >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << fabrici 'Zdravlje', a autobus u tom pravcu saobraća samo tri puta dnevno. Tog zadovoljstva lišeni su stanovnici delova grada Hisar, Dubočica, Solidarnosti, Zele Veljković, Podrum, Štrkovo naselje, naselje Slavka Zlatanovića, Stare stočne pijace...

- Sramota je što ovoliki grad nema gradski prevoz. Posebno smo ugroženi mi stari. Bolest pritisla, noge me izdale, pa ne mogu pešice ni do kapije. Primorana sam da koristim taksi usluge kad idem kod lekara, iako imam minimalnu penziju - žali se Radmila Stojanović koja se sa setom seća kada je na sat vremena stajao autobus ispred njene kuće u Radničkom naselju.

Nestašicu gradskog prevoza ublažava jedan autobus privatnog preduzeća 'Svislion', koji kruži gradom s ciljem da kupce besplatno preveze do svog hipermarketa 'Gros' na periferiji grada. Većina kupaca se u tom autobusu, zapravo prošvercuje do centra grada.

- Da nije ovog autobusa, morala bih svakog dana da pešačim tri kilometra do posla. Ali uvek ulazim sa velikom nelagodnošću i strahom da me ne izbace iz autobusa jer se već dve godine švercujem - kaže Gordana Milovanović iz Ulice Vidoja Smilevskog. U 'Jugekspresu' tvrde da građani mogu da koriste prigradski prevoz.

- Dnevno imamo 130 polazaka prema selima u opštini Leskovac, a tu su i drugi registrovani i divlji prevoznici koji prevoze putnike i do Vučja, Grdelice, Lebana i Bojnika, pa Leskovčani mogu usput da koristi te autobuse jer staju na nekoliko mesta u gradu - ističe šef gradskog saobraćaja u 'Jugekspresu' Stanko Janaćijević, koji potvrđuje da bi stanovnici sa Hisara do prve najbliže stanice morali da pešače kilometar i više.

Pre deset godina Leskovac je imao dobar organizovan gradski prevoz, a autobusi su saobraćali na svim bitnim pravcima na po pola sata. Sa gašenjem fabrika smanjivan je i broj polazaka, a sa slomom leskovačke privrede ugašen je i gradski prevoz.

Milica Ivanović

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.