Gašić: Ne interesuju me zli komentari, postoji i crna kutija

Izvor: Radio 021, 15.Mar.2015, 11:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Gašić: Ne interesuju me zli komentari, postoji i "crna kutija"

Ministar odbrane Bratislav Gašić izjavio je u nedelju da su formirane komisije kako bi se ustanovili uzroci nesreće transportnog helikoptera Vojske Srbije, te da odgovorni ljudi ne mogu tek tako da govore ko je kriv.

On je televiziji Pink rekao da nezavisno od komisije rade i državni organi, odnosno tužilaštvo i pravosuđe i da svako od njih ima svoj predmet interesovanja i istrage.

Gašić je rekao da ne želi da komentariše spekulacije da helikopter nije imao >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio 021 << goriva, kao ni stručnost pilota.

"To su najbolji što je Vojska Srbije imala. To su biser oficiri koji su na hiljade sati naleta imali", rekao je ministar odbrane.

"Izbor je kontrole leta i samog pilota mesto sletanja... Šta se desilo i zašto je pilot izabrao i pokušao da sleti tri puta na aerodrom 'Nikola Tesla'. Imao je i mogućnosti i alternativu", rekao je Gašić i dodao da je u helikopteru, kao i u svakom avionu, postojala "crna kutija" koja snima sve podatke i razgovore tokom leta, tako da bi ona u istrazi mogla da rasvetli šta se dogodilo na letu helikoptera Mi -17.

On je ukazao da je Vojska Srbije uređen sistem i da se znaju procedure.

"Ova jedinica je dežurna svakog dana. U Vojsci Srbije postoji u Batajnici u okviru naših vazduhoplovnih snaga Jedinica za spasavanje i traganje i njima je primarna misija spasavanje građana bilo gde na teritoriji Srbije", rekao je Gašić i dodao da je reč o jedinici koja je apsolutno osposobljena za takav vid pomoći.

On je kazao da je reč o helikopteru koji je u VS bio najbolji, sa svim uređima za noćni let. Gašić je dodao i da ga ne intresuju "zli komentari" u javnosti i da će komisije dati svoj sud.

Malinović: Postojala je presija da se leti

Nekadašnji zamenik komandanta Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije, brigadni general u penziji Sreto Malinović, ocenio je povodom pada helikoptera Mi-17 da je očigledno da je postojala "presija da se taj zadatak izvrši" i da je to prevagnulo nad profesionalnom procenom.

"Zašto donosioci odluka iz sastava vojske i vazduhoplovstva nisu bili u stanju da se odupru tome ili koliko su i sami imali predstavu o celoj situaciji, pitanje je koje definiše njihovu ličnu odgovornost za posledice svojih odluka", rekao je Malinović.

On je dodao da je trebalo razmotriti i uslove za izvršenje tog zadatka, pre svega stvarno stanje, mesto situacije i prognoze za naredni period, stručnu osposobljenost i trenažu posade za letenje u složenim meteorološkim uslovima noću, opremljenost letelice za takve uslove i moguće alternacije za sletanje. On je naglasio da je vrlo malo verovatno da je u tako kratkom roku sve to moglo biti u potpunosti sagledano na pravi način pri donošenju odluke.

"Odgovor na pitanje da li su naši piloti imali obuku za letenje u složenim meteo uslovima noću i na to kada su poslednju put leteli u takvim uslovima, najbolje će oslikati i stvarnu osposobljenost posada za tu vrstu letenja", rekao je Malinović.

Malinović, koji je u svojoj karijeri leteo kao pilot jurišne avijacije, rekao je da je bilo evidentno da su meteo-uslovi bili "više nego složeni", pre svega zbog niske oblačnosti, loše vidljivosti i magle i da je zato nejasno zbog čega posada tog kvaliteta i iskustva nije na vreme odlučila da sleti na neki drugi prostor.

"Posada je sigurno uočila promene u situaciji i morala je doneti odluku o sletanju na neki drugi teren, pa makar i neuređen... Ako su oni već radarski vođeni, kako je moguće da letelica poput helikoptera ne uspe da sleti na aerodrom? Ostaje i pitanje koliko su imali istinske pomoći sa kontrole letenja", rekao je Malinović.

Penzionisani general Sreto Malinović leteo je na jurišnim avionima J-21 "Jastreb" i J-22 "Orao" kao i na G-4 "Supergaleb" u Jugoslovenskoj narodnoj armiji, Vojsci Republike Srpske i Vojsci Srbije. Do 2011. godine bio je zamenik komandanta Vazduhoplovstva i protivvazduhoplovne odbrane Vojske Srbije, a pre toga pomoćnik komandanta za operacije.

Transportni helikopter VS Mi-17 srušio se u petak kasno uveče u širem rejonu aerodroma "Nikola Tesla" u Surčinu, a u udesu su poginuli major Omer Mehić, kapetan Milovan Đukarić, članovi posade Nebojša Trajić i Ivan Miladinović, lekar Dževad Ljajić i anesteziolog Miroslav Veselinović iz Novog Pazara, kao i beba iz porodice Ademović.

Helikopter VS bio je upućen u Rašku da obavi hitan transport zdravstveno ugrožene bebe, što zbog odrona nije moglo da bude obavljeno kombijem do Kliničkog centra u Kragujevcu.

U Srbiji je zbog ove tragedije proglašen Dan žalosti.

Nastavak na Radio 021...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio 021. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio 021. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.