Izvor: B92, 06.Sep.2016, 09:52 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Folkeri imaju više pregleda na Jutjubu nego svetske zvezde? Ovo je istina o "popularnosti" naših pevača
Veliki broj korisnika Jutjuba u Srbiji je iznenađena brojem pregleda domaćih izvođača na ovom servisu. Postavlje se pitanje – kako je moguće da domaća folkerka ima više pregleda nego neka strana zvezda?
Najveći broj pregleda od domaćih izvođača ima Milica Todorović za pesmu “Moje zlato“, neverovatnih 80 miliona, za njom slede Maja Berović, Milica Pavlović, Ceca, Nikolija itd.
Pre par godina planetarno popularna Emili Sande na Jutjubu imala je manje >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << pregleda za svoje pesme, nego Aca Lukas i Ivana Selakov za pesmu “Daleko si“.
Komjuniti menadžer i stručnjak za socijalne mreže, Ivan Dabetić, je za “24sata“ objasnio ovaj fenomen.
“U pitanju je poznata taktika, kojoj se ne okreću samo naše regionalne zvezde, već i brojni svetski muzičari. Naime, ako imate dobar broj pregleda na Jutjbuu na nekoj pesmi, veća je verovatnoća da ćete dobiti više novca za nastup. Jeste tužno, ali je istinito da niko ne gleda kvalitet same muzike, već je bitnije koliko ima klikova i kakav je spot”, kazao je on.
Budući da i sam sarađuje sa jednom agencijom koja se bavi kupovinom lažnih pregleda, pretplatnika, lajkova, čak i komentara na bilo kom jeziku bivše Jugoslavije, i te kako je upućen u realno stanje stvari. A ono glasi - slava u Srbiji ima jasno definisanu cenu. Za svakog mladog muzičara koji želi da se probije na javnoj sceni, jedan od prvih koraka je da uloži novac u pesmu i spot, a zatim da kupi odgovarajući broj pregleda.
”Za 35 evra možete da dobijete 1.000 pregleda na Jutjubu. Milion pregleda košta 1.000 evra, a postoje i paketi koji uključuju i komentare i pretplatnike. Tako za 1.500 evra u paketu ide milion pregleda, 100 pretplatnika i određeni broj lajkova i komentara. Komentari mogu da budu na engleskom, ili na bilo kom od jezika bivše Juge”, objašnjava Dabetić.
On je istakao da će Jutjub uskoro uvesti promenu po kojoj u koliko ne ostanete više od minut i po na video-klipu, pregled se neće računati. Lažni pregled je uglavnom otvaranje spota i zadržavanje oko desetak sekundi.