Festival drame i pozorišta balkanskog kulturnog prostora drugi put u Nišu

Izvor: Megafon.co, 05.Dec.2019, 16:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Festival drame i pozorišta balkanskog kulturnog prostora drugi put u Nišu

Festival drame i pozorišta balkanskog kulturnog prostora “Teatar na raskršću” održaće se drugi put u Nišu od 11. do 19. marta 2020. godine, najavio je direktor niškog Narodnog pozorišta Spasoje Ž. Milovanović.
Festival će svečano biti otvoren 11. marta 2020. godine na Dan Narodnog pozorišta Niš, premijerom predstave “Sitničarnica kod srećne ruke”. Predstava je rađena po romanu akademika Gorana Petrovića, u dramatizaciji i režiji Kokana Mladenovića i produkciji >> Pročitaj celu vest na sajtu Megafon.co << niškog Narodnog pozorišta.
Festival “Teatar na raskršću” je takmičarskog karaktera i ima za cilj afirmaciju sličnosti i razlika kulturnog identiteta država i naroda koji dele isti prostor – države Srbije i grada Niša kao mesta raskršća evropskih i svetskih puteva, kažu u niškom Narodnom pozorištu.
Ideja je i jačanje međunarodne kulturne razmene, promovisanje pozorišne umetnosti i stvaralaca, razmena ideja i pozorišnih praksi.
Programski savet Festivala čine istaknuti pozorišni stvaraoci iz Srbije i regiona: predsednik – Nebojša Bradić, pozorišni reditelj (Srbija); članovi – Aleksandar Milosavljević, pozorišni kritičar (Srbija), prof. dr Darko Lukić, teatrolog (Hrvatska).
Nebojša Bradić, Foto – Megafon

U Programskom savetu su i Dejan Lilić, glumac (Severna Makedonija), mr Dejan Petković, teatrolog (Srbija), Dejan Stojiljković, pisac (Srbija) i upravnik Narodnog pozorišta Niš mr Spasoje Ž. Milovanović, teatrolog.
Predstave na Festivalu Na osnovu predloga selektorskog para, Aleksandar Milosavljević i Spasoje Ž. Milovanović, Savet festivala je doneo odluku da takmičarsku selekciju ovogodišnjeg Festivala čine sledeće predstave:
• Euripid, Bakhe, režija Igor Vuk Torbica, Narodni teatar Bitolj, Severna Makedonija;
• Edvard Olbi, Tko se boji Virdžinije Vulf, režija Lenka Udovički, Ulisis teatar, Brioni – Zagreb, Hrvatska i Beogradsko dramsko pozorište, Beograd, Srbija;
• Labudovo jezero – novo viđenje, koncepcija, tekst i režija Kokan Mladenović, Gradski mađarski Teatar „Čiki Gergelji“, Temišvar, Rumunija;
• Andrej Rozman Roza, Baal, po motivima istoimene drame Bertolda Brehta, režija Vito Taufer, Slovensko mladinsko gledališče, Ljubljana, Slovenija;
• Slavoj Žižek, Antigona, režija Angela Rihter, Hrvatsko narodno kazalište Zagreb, Hrvatska;
• Alfred de Mise, Lorencačo, režija Boris Liješević, Jugoslovensko dramsko pozorište, Beograd, Srbija;
• Razgovori o ljubavi, autorski projekta, režija Jernej Lorenci, Kraljevsko pozorište „Zetski dom“ Cetinje, Crna Gora, i Drama Slovenskog narodnog gledališča, Ljubljana, Slovenija;
• Alber Kami, Kaligula, režija Diana Dobreva, Nacionalni teatar „Ivan Vazov“, Sofija, Bugarska.
O predstavama Nekolio produkcija iz ovog izbora dobar su primer prožimanja različitosti koje pripadaju balkanskim raskršćima, kažu u Pozorištu. Posebno otvaraju mogućnost za preispitivanje odnosa pozorišta sa ovih prostora prema dramskoj klasici i preispitivanju značenja pojma „sloboda“.
“Ova prožimanja se pre svega mogu videti u bitoljskim Bakhama, koje je na scenu postavio reditelj, beogradski student. Zatim u brionsko-beogradskoj scenskoj verziji slavne Olbijeve drame u inscenaciji nekadašnje beogradske studentkinje sada nastanjene u Hrvatskoj, predstavi Tko se boji Virdžinije Vulf”, kaže Spasoje Ž. Milovanović, direktor Narodnog pozorišta. U pomenutoj predstavi igra mešovita srpsko-hrvatska glumačka ekipa.
Tribina festivala “Teatar na raskršću” Pitanje ne/postojanja „slobode“ biće tema Tribine festivala „Teatar na raskršću“.
Tribina Tetar kao prostor afirmacije slobode trajaće dva dana, a voditelji će biti reditelj Nebojša Bradić i Aleksandar Milosavljević, pozorišni kritičar.
Neke od predloženih tema su zasnovane na potrebi koju na svoj način nameću i lokalni i globalni procesi, a koji rezultiraju sve intenzivnijim ugrožavanjem raznih manifestacija slobode.
Spasoje Ž. Milovanović, Foto – Megafon

“Ovo nas upućuje da u kontekstu pozorišne umetnosti preispitamo odnos scenskih umetnosti prema fenomeu slobode – od one za koju se bori pojedinac, preko slobode za koju se zalažu razne društvene grupe. Do borbe nacionalnih i drugih manjina za bolju društvenu vidljivost”, objašnjava Spasoje Ž. Milovanović, direktor festivala “Teatar na raskršću”.
Prateći program Festivala Pored osam takmičarskih predstava, čije su premijere odigrane u 2019. godini, biće organizovan i prateći program. Planirani su razgovori o predstavama, tribine, promocije knjiga, predstavljanje umetnika i izložbe, najavljuju u Pozorištu.
Festivalski žiri čine reditelj Branislav Mićunović, glumice Mia Begović i Katarina Kocevska i glumci Bogdan Kostea i Vlado Kerošević. Oni će dodeliti nagrade za najbolju predstavu, režiju, četiri glumačke nagrade. Nagrade za kostimografsko i scenografsko ostvarenje, za originalnu scensku muziku, za scenski pokret, kao i specijalnu nagradu Festivala.
Biće dodeljene i nagrada okruglog stola kritike, nagrada novinarskog žirija i nagrada žirija publike. Ovogodišnji Festival se održava pod pokroviteljstvom predsednika Republike Srbije i uz podršku Grada Niša.

Nastavak na Megafon.co...






Povezane vesti

Drugi "Teatar na raskršću" - dramski klasici, Vučić pokrovitelj i razgovori o slobodi

Izvor: JužneVesti.com, 05.Dec.2019

Niški festival drame i pozorišta balkanskog kulturnog prostora "Teatar na raskršću" će i sledeće godine početi na godišnjicu Narodnog pozorišta u Nišu 11. marta i do 19. će publika moći da pogleda 8 takmičarskih predstava koje se baziraju na interpretaciji dramskih klasika, a osim komada...

Nastavak na JužneVesti.com...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Megafon.co. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Megafon.co. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.