FAVORITI ZA AERODROM Francuzi protiv ruskih oligarha u trci za Nikolu Teslu

Izvor: Blic, 15.Mar.2017, 20:47   (ažurirano 02.Apr.2020.)

FAVORITI ZA AERODROM Francuzi protiv ruskih oligarha u trci za "Nikolu Teslu"

Ako je suditi po zvučnosti imena, bar devet koncesionara, od 27 prijavljenih, moglo bi odmah da sleti na Aerodrom "Nikola Tesla".

Kako za "Blic" kažu stručnjaci iz ove oblasti, kao najozbiljniji kandidati mogli bi se izdvojiti francuski "Vinci", nemački "Fraport", engleska "Mančester erport grupa" , švajcarski "Cirih erport internešnel" , japanski "Micubiši", ruski "Novaport", kineska kompanija "Šendžen erport"...

Svaki od tih svetski poznatih igrača bio bi >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << dobra prilika jer većina pomenutih kompanija ima u svom vlasništvu ili upravljanju po nekoliko aerodroma. Tako ih francuski "Vinci" , koji je jedan od vodećih svetskih koncesionara u saobraćajnoj infrastrukturi, već poseduje čak 23 aerodroma u više zemalja. Slična situacija je i sa nemačkim "Fraportom", koji polaže pravo na 15 vazdušnih luka u osam zemalja. Takođe, na aerodrome "Mančester erport grupe" godišnje sleti 45 miliona putnika, tu su i Švajcarci, čiji je ciriški aerodrom najznačajnija transferna luka.

Nikako ne treba umanjiti ni šanse kompanija oligraha Romana Trocenka i Viktora Veselberga , koji predvode dve zainteresovane ruske kompanije. Oni pored više aerodroma u svojoj zemlji i bivšim republikama SSSR-a žele da dođu i do jednog u ovom delu Evrope. Zbog toga su, prema najavama, spremni da pored novca za koncesiju ulože i dodatnih 250 miliona dolara u investicije.

Tajming

Osvajanje ovog tržišta je i motiv kineske kompanije "Šendžen erport", koja jeste prepoznatljiva na azijskom tržištu, ali ne i na evropskom. Tu je i japanski "Micubiši", koji se nije značajnije upuštao u aerodromski biznis.

Stručnjaci tvrde da su aerodromi danas najtraženija roba i da se u ovaj biznis upuštaju i multinacionalne kompanije koje do juče to nisu radile, pa samo ime neće biti dovoljna preporuka.

- Razlog velikog interesovanja za naš aerodrom je njegova dobra pozicija. Izgleda da je koncesija najbolje rešenje za širenje, pošto nema dovoljno sopstvenog prihoda za investicije, a mora da poveća kapacitet - kaže ekonomista Stojan Stamenković.

Sličan stav ima i njegov kolega Ivan Nikolić:

- U svetu vlada veliko interesovanje, a Aerodrom ostvaruje dobre rezultate, povećava broj putnika i potrebno je da proširi kapacitet i pistu jer su sada na gornjem limitu. Mislim da će biti sklopljen dobar aranžman i poželjna cena.

Klauzula o tajnosti sa učesnicima

Ime neće biti dovoljna preporuka, već će presuditi cena i visina najavljenih investicija. Drugim rečima, može se desiti da i neko od autsajdera u ovim poslovima ponudi mnogo bolje uslove za dobijanje koncesije na period od 25 godina. Koliko je ko spreman da plati i uloži, nećemo znati do kraja ove, odnosno početka 2018. godine zbog klauzule o tajnosti podataka i ponude, koja je sklopljena sa svim učesnicima u ovom postupku.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.