Električni bicikli i trotineti osvojili i Beograd

Izvor: VOA, 27.Jul.2019, 06:48   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Električni bicikli i trotineti osvojili i Beograd

Više niko u Beogradu se ne iznenađuje kada pored njega prolete fino obučeni momci ili devojke, koji se kroz gradsku vrevu probijaju na električnom trotinetu ili biciklu. Svetski trend dvotočkaša na baterije ovog leta osvojio je i Beograd. Električni bicikli, i još više električni trotineti veliki su hit ovog leta u Beogradu. Dovoljno su brzi i snažni, izuzetno zabavni, a kao prevozno sredstvo sjajno rešavaju probleme gradskih gužvi, parkinga i naravno raskopanog Beograda. "Ja sam prezadovoljan - imam ga već tri meseca i mogu da kažem da ga redovno vozim. U koje svrhe? Sad upravo se vraćam sa posla, vozim ga rekreativno sa decom sa porodicom", kaže Novobeograđanin Srđan Starčević i dodaje: ​"Skoro sam bio u inostranstvu i mogu da vam kažem da ga svi tamo masovno voze, da su zamenili automobile, možda manje bicikle, ali automobile u svakom smislu jer je tamo još veći problem sa parkiranjem. Tako da - preporuka za Beogradske gužve." "Probao sam elektrotrotinet - mislim da je takođe zgodna stvar za transport u urbanom okruženju. Mislim da je ta ekspanzija vrlo zanimljiva, utoliko još boje ukoliko trotinet može da se smesti u neki vid javnog prevoza, pa da se to iskombinuje. U nekom trenutku gde ima mogućnost da se unese u autobus, tramvaj itd, pa da se kombinuje sa javnim prevozom, mislim da je to sjajno rešenje", kaže u razgovoru za Glas Amerike Dobrica Krstić iz novobeogradskog Bloka 44. Prednosti električnih trotineta Prošle godine proizvodnja električnih mopeda u EU je porasla za 82 posto u odnosu na 2017. godinu. Enorman rast broja električnih dvotočkaša pokazuje više stvari - da su, pre svega, ljudi postali ekološki svesniji, da su gužve u gradovima su sve veće, kao i da je cena električnih bicikala i trotineta postala prihvatljiva sve većem broju ljudi. A oni koji su ga ve probali - kažu da je osećaj u vožnji izuzetan: "Kažu da je ovo jedini lanac koji oslobađa! Svaki dvotočkaš - bicikl, itd, jednostavno daje slobodu, daje vam osećaj uživanja, vraća vas prirodi. Vi to iz automobila nikada nećete imati", poručuje Vladimir Jevtić iz Asocijacije za bezbednost motorciklista. ​"Kad sam ga kupio i doneo kući, bilo je kao - tata je kupio za sebe, ali posle par dana se ispostavilo da je on više za decu nego za mene. Odnosno, deca su krenula da mi uzimaju trotinet i da ga voze. Ali sad je kompromis što ga vozimo zajedno", priča Srđan Starčević. Dobrica Krstić iz novobeogradskih blokova je iskusni biciklista, kome je bilo zanimljivo da sam sastavi svoj električni bicikl, kojim redovno ide do posla i nazad: "Dugo sam želeo da biciklom odlazi na posao, da mi to bude osim rekreacije i ljubavi i vrsta prevoza. Međutim, imao sam problem što često, pogotovu u ovim letnjim periodima i mesecima, ipak se taj fizički napor odražava da kada čovek stane i krene, jednostavno se oznoji, nije prijatno ni njemu samom, ni drugima", ukazuje Dobrica na problem koji imaju vozači običnih bicikala. Bezbednost na prvom mestu Vladimir Jevtić, koji je doktorirao na Saobraćajnom fakultetu na temu bezbednosti motocklista, kao stručnjak upozorava i poziva bicikliste na oprez u saobraćaju. A državu da reguliše ovu oblast i izađe u susret svima koji razmišljaju o nabavci nekog električnog prevoznog sredstva: "Vama je Beograd već davno prešao pola miliona registrovanih vozila, imamo i dnevne migracije u grad. Dakle, ova sredstva su pre svega neophodna da biste uštedeli prostor, vreme itd. Ali mi negde apelujemo i na zakonodavce da daju neke beneficije ljudima koji koriste ova vozila. Suština je - pa vi manje oštećujete kolovoz, ne zagađujete životnu sredinu itd. Dajte uredite obuku vozača B kategorije da mogu lakše da uoče ove vozače". Za samo par godina trotineti i bicikli na baterije su osvojili urbane prostore širom sveta, i danas sve više ljudi ozbiljno razmatra kupovinu neke od ovih spravica. Na kraju, uvek ostaje lep osećaj da time radite u korist planete i što više bicikala i trotineta bude na ulicama - biće i manja zagađenost.

Nastavak na VOA...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta VOA. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta VOA. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.