Društvene mreže i Linkdin: Promene kojima nisu svi zadovoljni

Izvor: B92, 24.Apr.2023, 12:52

Društvene mreže i Linkdin: Promene kojima nisu svi zadovoljni

Reputacija Linkdina kao suvoparnog i korporativnog se menja, ali se prisniji ton ne sviđa svim korisnicima.

Društvene mreže su mesto gde projektujemo verziju sebe. A zamišljeni Den Kelsal nije nimalo nalik liku mangupa na Linkedinu, društvenoj mreži poznatijoj kao "Fejsbuk za odela".

U onlajn svetu, suosnivač marketinške agencije Offended (Uvređen) iz Mančestera trudi se da njegovo poslovanje opravdava ime.

Njegove objave se ističu obiljem >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << vulgarnosti i nedozvoljenim humorom.

Offended se specijalizovao za gerilski marketing, okrećući naopačke svet korporativnih poruka i uglađenog reklamiranja.

Kao što bezočni Kelsal kaže: "Ne budu samo naši oglasi zabranjeni, zabranjuju se i oglasi naših klijenata".

Peri Hedrik je osnovao kompaniju za odnose s javnošću Crackle u Masačusetsu. On pripisuje celu svoju bazu klijenata upoznavanju preko Linkdina.

Tamo njegovi sledbenici saznaju o njegovom siromašnom detinjstvu i životima njegove dece.

Ipak, to nije po svačijem ukusu.

Jedan korisnik Linkdina je odgovorio na njegova otkrića sa: "Lepa priča. Ne pripada Linkdinu."

Hedrik sa tim nije saglasan.

"Angažovanje je pričanje upečatljive priče. Roditelji vam nisu pročitali saopštenje za javnost pred spavanje, čitali su vam priče. Pokušavam da dam uvid u to ko sam ako radite sa mnom."

On je oštro protiv napora koji firme ulažu u "stranice kompanija na Linkdinu koje ne dobijaju angažman", ističući da ljudske priče funkcionišu.

"To je lični element koji stvara poverenje."

Hedrik svoje lične izjave vidi kao "deo šireg pomeranja od korporativnog govora".

Dakle, šta se promenilo da bi preduzeća postala tako neformalna?

Azade Vilijams misli da zna.

Govoreći iz kancelarija svoje medijske i marketinške kompanije AZK Media u Sidneju, ona objašnjava zašto deli novosti o svojoj šestogodišnjoj ćerki.

"Bila sam novinarka 20 godina i mogu da uočim marketinške smutnje i izmišljeni scenario. Morate biti grubi, autentični da biste privukli publiku."

Ona ne bi objavila ovaj materijal pre nekoliko godina, ali sa pandemijom, Zum sastanci su ušli u lični prostor.

Ovo je sve promenilo.

"Pre kovida, porodice nisu postojale za vaše kolege sa posla. Sada su videli porodice i to nas čini interesantnijim."

Ona veruje da, iako je Linkdin postao više od sajta za biografije, mnogi korisnici zadržavaju mišljenje da je to samo digitalni intervju za posao.

Daglas Rod vodi giganta za zapošljavanje Page Group u Velikoj Britaniji i Irskoj.

Pošto je Linkdin tako važan alat u njegovom svetu, kako on gleda na njegovu novu inkarnaciju?

"Čak i pre pet godina, ljudi se nisu toliko otvarali. Sada postoji veća svest o ranjivosti ljudi kao što je mentalno zdravlje i Linkdin je ovome posvetio pažnju."

Da li biste, kao stručnjak za traženje posla, savetovali nekoga da tu ogoli dušu?

Njegov odgovor je veoma adekvatan.

"To je stvar individualnog izbora. Postavljate se tamo kako bi vas budući poslodavac mogao videti. Pokušavate da postignete ravnotežu i želite da zvučite ljudski, a ne generički ili automatizovano."

Drugi su oštriji. Tom Skiner, iz londonske marketinške agencije Go Up, plaši se da je novi emocionalni ton Linkdina samo simptom kulture slavnih i "društva koje slavi ljude koji mogu da se samopromovišu, pre svega drugog".

Linkdin ima tim od 200 članova koji radi na pričama pripremljenim da privuku pažnju i uključenost, a sve je to u mlinu kompanija za zapošljavanje koje im plaćaju za pravo da pretražuju biografije članova.

Den Rot, glavni i odgovorni urednik na Linkdinu, poriče da je koristio kontroverzu da bi privukao čitaoce.

"Koristimo algoritme da bismo odredili pravi sadržaj za vas, ali ne usmeravamo ljude u jednom pravcu."

I on pripisuje pandemiji promenu stavova.

"Ljudi su otkrili da su dobili izvanredne povratne informacije kada su govorili o svom mentalnom zdravlju."

On smatra veoma važnim što se korisnici Linkdina mogu identifikovati za razliku od anonimnih doprinosa na Tviteru.

Ipak, uprkos javnom profilu, mnogi članovi nisu svesni koliko njihove priče mogu biti zastrašujuće.

Pratite nas na Fejsbuku,Tviteru i Vajberu. Ako imate predlog teme za nas, javite se na bbcnasrpskom@bbc.co.uk

Izvor: BBC News na srpskom

Nastavak na B92...






Povezane vesti

Društvene mreže i Linkdin: Promene kojima nisu svi zadovoljni

Izvor: Radio 021, 24.Apr.2023

Reputacija Linkdina kao suvoparnog i korporativnog se menja, ali se prisniji ton ne sviđa svim korisnicima.

Nastavak na Radio 021...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.