Dojenje najbolja preventiva

Izvor: RTS, 07.Apr.2009, 15:37   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dojenje najbolja preventiva

Majke treba što duže da doje svoje bebe da bi opasnost od takozvane "smrti u kolevci" svele na minimu. Švedski pedijatri ustanovili su da dojenje obezbeđuje visok stepen zaštite. Predmet istraživanja bile su običaji žena u Africi, koje doje svoje bebe sve dok žele da sisaju.

Majke koje žele da svedu na minimum mogućnost da njihove tek rođene bebe dožive takozvanu "smrt u kolevci" treba što duže da doje svoju novorođenčad jer dojenje obezbeđuje visok stepen zaštite >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << od "sindroma prerane smrti novorođenčadi" (SIDS), otkrili su švedski pedijatri.

Žene u Africi svoje bebe doje sve dok žele da sisaju. Običaj da ih svo vreme dojenja nose u "boščama" tesno pripijenim uz telo ispunjava prirodnu potrebu novorođenčeta za što prisnijim fizičkim dodirom s majkom, ustanovili su lekari.

Sledeći ovaj prirodni nagon poznat afričkim majkama, lekari s Instituta za majku i dete u švedskom gradu Geteborgu pokušali su da ustanove zašto medicinski potpuno zdrave bebe neretko umiru u snu, posebno u razvijenim zemljama. Otkrili su da bebe koje su majke dojile četiri meseca i duže izuzetno retko postaju žrtve SIDS.

"Studija pruža dokaz da postoji veza između dojenja i smanjivanja opasnosti od SIDS", zaključio je doktor Bernt Alm u analizi objavljenoj u međunarodnom stručnom časopisu "Arhiv oboljenja u dece".

Alm i njegovi saradnici ispitivali su roditelje 244 bebe koje su doživele "smrt u kolevci", posebno o dužini perioda dojenja, i uporedili ih s rezultatima odgovora roditelja 800 zdravih beba.

Otkrili su da novorođenčad koja su sisala kraće od osam nedelja, tri do pet puta češće postaju žrtve SIDS nego bebe koje su majke dojile četiri meseca i duže.

"Sasvim je izvesno da učestalost i dužina dojenja novorođenčeta i fizička bliskost s majkom smanjuju rizik od "smrti u kolevci"", izjavio je dr Alm.

Uzrok "smrti u kolevci", koja se događa u prvoj godini života novorođenčeta, još uvek je nepoznat. Kampanja da se roditelji ohrabre da bebe stavljaju da spavaju na leđima smanjila je broj žrtava SIDS.

Roditeljima je takođe savetovano da prestanu da puše, obezbede da bebe spavaju u čistoj posteljini i da ih previše ne utopljavaju.

Uz činjenicu da predstavlja prirodnu branu "smrti u kolevci", dojenje takođe smanjuje rizik od infekcije ušiju, alergija, povraćanja i dijareje.

Švedski pedijatri tvrde i da bebe koje su dojene dovoljno dugo retko postaju debele i izložene riziku da u zrelijim godinama obole od obesitisa, prekomerne debljine.

Nastavak na RTS...



Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.