Do kraja godine  brže do centra grada

Izvor: Blic, 28.Apr.2010, 01:15   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Do kraja godine brže do centra grada

Beograđani će krajem godine gradskom železnicom moći da se prevezu od Novog Beograda do Karađorđevog parka za šest minuta, rekao je juče sekretar za saobraćaj Dragoljub Đakonović prilikom obilaska radova u železničkoj stanici Prokop. Rekonstrukcija 5. i 6. koloseka radi se u okviru prve faze revitalizacije gradske železnice i biće gotova 30. juna.

- Do tada će biti završena i skretnica za Senjački tunel i levi banatski kolosek. Radovi koštaju 335 miliona dinara. >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << Gradska železnica imaće sedam stanica, Zemun, Tošin Bunar, Novi Beograd, Prokop, Karađorđev park, Vukov spomenik i Pančevački most. Remont garnitura biće završen do kraja godine a vozovi će saobraćati na svakih 15 minuta iz Novog Beograda, odnosno na svakih pola sata iz Zemuna - rekao je Đakonović.

Remont prvog od ukupno devet vozova koji će do kraja godine početi da saobraćaju gradskom železnicom je završen. Kraj juna je rok do kad će biti isporučeno preostalih osam modernizovanih i remontovanih kompozicija, koje će u prvoj fazi putnike prevoziti od Pančevačkog mosta do Batajnice.

Tokom naredne godine mreža gradske železnice trebalo bi da bude proširena od Zemuna do Batajnice, a u planu uspostavljanje veze grada sa Ripnjem, a vozovi bi trebalo da saobraćaju i od Pančevačkog mosta do Krnjače. Za dve do tri godine „Beovoz” će biti produžen od Resnika do Lazarevca, odnosno Mladenovca i od Rakovice do Umčara čime će praktično sva prigradska naselja biti povezana sa centrom grada.

Stručnjaci smatraju da je nekoliko meseci pre puštanja u rad revitalizovane gradske železnice neophodno pokrenuti jaku medijsku kampanju kako bi putnici bili obavešteni. Sve što nije viđeno, ne koristi se, kažu oni. Da trenutno "Beovoz” nije dovoljno iskorišćen i promovisan između ostalog govori stanje jedne od najsavremenijih podzemnih stanica u Evropi "Vukov Spomenik”. Mnogi lokali i poslovni prostori su prazni, nema zakupaca i prodavača najviše zbog toga što je malo putnika, odnosno kupaca.

Takođe, preostalo je da se "Beovoz” uključi u Integrisani tarifni sistem javnog prevoza u Beogradu. Do sada se stiglo samo do najava da će Grad Beograd i "Železnice Srbije” formirati zajedničko preduzeće koje će voditi brigu o tom delu priče. Osim pogodnosti da putnici mogu da se voze sa markicama GSP "Beograd”, potrebno je približiti stajališta gradskog prevoza stanicama „Beovoza", da bi putnici kada izađu iz „Beovoza" mogli da nastave put dalje.

Prokop moguće završiti iz ruskog kredita

Dragoljub Đakonović kaže da treba učiniti sve kako bi se stanica Prokop konačno kompletno izgradila.

- Procenjuje se da je za njen završetak potrebno oko 110 miliona evra, koji bi mogli da se obezbede iz kredita Ruske Federacije. Bez završetka železničkog čvora i izgradnje železničke obilaznice Beograd neće biti u mogućnosti da na pravi način iskoristi potencijale svojih obala - rekao je Dragoljub Đakonović i dodao da ispod ove stanice postoji prostor za stanicu budućeg beogradskog metroa.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.