Dilojt: Milenijalci izgubili poverenje u etičnost kompanija

Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 02.Jul.2018, 15:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Dilojt: Milenijalci izgubili poverenje u etičnost kompanija

Milenijalci i pripadnici generacije "Z" smatraju da su poslovni lideri previše zaokupljeni prihodima i da ne razmišljaju o doprinosu društvu u celini, i njihovo mišljenje o kompanijama je na najnižem nivou u poslednje četiri godine, pokazuje istraživanje kompanije Dilojt (Deloitte)"Millennial Survey 2018".

Takođe, 47 posto veruje da su lideri posvećeni poboljšanju društvene zajednice naspram 62 odsto godinu dana ranije. U istraživanju, sedmom po redu, učestvovalo je >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << 10.455 ispitanika iz 36 zemalja. Skoro 1.850 ispitanika generacije "Z" iz šest zemalja, koji su upravo kročili na tržište rada, takođe su izneli svoje stavove o poslovanju kompanija, navodi se u saopštenju Dilojta.

Milenijalci, i sada generacija "Z", u poslednjih šest godina zahtevaju značajniju ulogu kompanija u društvu i većinom smatraju da poslovni uspeh treba meriti izvan finansijskog učinka. Oni veruju da poslovni prioriteti moraju biti: otvaranje novih radnih mesta, inovacije, poboljšanje života i karijere zaposlenih, kao i pozitivan uticaj na društvo i životnu sredinu.

Međutim, na pitanje na šta su fokusirane njihove kompanije naveli su da stvaraju profit, da povećavaju efikasnost i da proizvode ili prodaju robu i usluge - tri oblasti za koje smatraju da se na njih treba najmanje fokusirati.

"Rezultati ovogodišnjeg istraživanja ukazuju na to da su brze društvene, tehnološke i geopolitičke promene prošle godine uticale na stavove milenijalaca i generacije "Z“ o biznisu, a to bi trebalo da bude poziv za buđenje liderima”, rekao je Punit Renjen, izvršni direktor Dilojt Globala.

Kompanije, kako dodaje, treba da identifikuju načine na koje mogu pozitivno da utiču na zajednice u kojima rade i da se fokusiraju na pitanja poput raznolikosti, inkluzije i fleksibilnosti ukoliko žele da steknu poverenje i lojalnost milenijalaca i pripadnika generacije "Z". Još je manje poverenje milenijalaca u političke lidere.

Na pitanje da li određene grupe - uključujući nevladine organizacije/neprofitni sektor, poslovne lidere, religijske lidere i političke lidere - imaju pozitivan ili negativan uticaj na svet, samo 19 odsto milenijalaca veruje da političari imaju pozitivan uticaj, dok 71 procenat ispitanika misli da imaju negativan uticaj.

Poređenja radi, 44 odsto milenijalaca veruje da poslovni lideri mogu da ostvare pozitivan uticaj. Čak tri četvrtine milenijalaca veruju da multinacionalne korporacije imaju potencijal da pomognu u rešavanju ekonomskih, ekoloških i društvenih izazova.

Ovi nalazi pokazuju da milenijalci veruju da kompanije moraju da se uključe u poboljšanje društva nezavisno od kreiranja radnih mesta i generisanja profita.

 Među milenijalcima, 43 odsto želi da napusti svoju kompaniju u naredne dve godine, a samo 28 odsto bi ostalo duže od pet godina. Od onih koji žele da napuste poslodavce u naredne dve godine, 62 odsto smatra privremene poslove održivom alternativom punom radnom vremenu.

Lojalnost poslodavcima je čak niža među pripadnicima generacije "Z“, sa 61 odsto onih koji bi napustili trenutni posao u naredne dve godine ukoliko bi dobili bolju ponudu.

Prema rezultatima istraživanja, dobre plate i korporativna kultura privlače pripadnike generacije milenijalaca i "Z", ali raznolikost, inkluzija i fleksibilnost su ključni da ih zadrže.

Među milenijacima i pripadnicima generacije "Z" ispitanici koji su rekli da nameravaju da ostanu sa svojim trenutnim poslodavcima najmanje pet godina, 55 odsto primećuje veću fleksibilnost na svojim radnim mestima u odnosu na to kako je bilo pre tri godine.

Istraživanje je takođe pokazalo da milenijalci i generacija "Z" nisu spremni za četvrtu industrijsku revoluciju, budući da 17 odsto svih anketiranih milenijalaca, i 32 procenta onih čije organizacije već koriste tehnologije 4. industrijske revolucije, osećaju strah od dela ili svih poslova koji će biti zamenjeni.

Takođe, manje od četiri od 10 milenijalaca i tri od 10 pripadnika generacije "Z" osećaju da imaju veštine koje će im biti potrebne da ostvare uspeh, i traže posao koji bi im pomogao da se pripreme za novu eru. Mladi profesionalci naročito žele da izgrade mekše veštine kao što su samopouzdanje, međuljudske veštine, a generaciji "Z“ su naročito važni etika i integritet.

Po njihovom mišljenju kompanije ne odgovaraju na njihove potrebe za razvojem. Samo 36 odsto milenijalaca i 42 odsto generacije "Z" kažu da su im poslodavci pomogli, razumeli i pripremili za promene koje donosi četvrta industrijska revolucija.

Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






Povezane vesti

Milenijalci izgubili poverenje u etičnost kompanija

Izvor: B92, 02.Jul.2018

Beograd -- Milenijalci i pripadnici generacije "Z" smatraju da su poslovni lideri previše zaokupljeni prihodima i da ne razmišljaju o doprinosu društvu u celini...Njihovo mišljenje o kompanijama je na najnižem nivou u poslednje četiri godine, pokazuje istraživanje kompanije Dilojt (Deloitte)"Millennial...

Nastavak na B92...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Radio Televizija Vojvodine. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Radio Televizija Vojvodine. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.