DA LI JE „DELTA“ MONOPOLISTA?

Izvor: Kurir, 21.Okt.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

DA LI JE „DELTA“ MONOPOLISTA?

BEOGRAD - Polemika u vezi sa tim da li „Delta“ u Srbiji uživa monopolski položaj u oblasti maloprodaje sve više se rasplamsava, a ulje na vatru dodala je sama kompanija pretnjom tužbama protiv svih koji budu dovodili u pitanje njeno poslovanje, prenosi Radio Slobodna Evropa. Komisija za zaštitu konkurencije ispitivaće da li je beogradska kompanija „Delta“ monopolista u Srbiji u oblasti maloprodaje, potvrdila je predsednica Komisije Dijana Marković-Bajalović. Prema njenim rečima, >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << uskoro će biti angažovana stručna institucija koja će utvrditi tržišni udeo kompanije Miroslava Miškovića u Srbiji.

Direktor „Ekonomist medija grupe“ Biljana Stepanović u razgovoru za taj radio izjavila da je porazno samo pitanje sme li se istraživati eventualni monopolski položaj najveće trgovinske kuće u zemlji.

„To nije teško ispitati ako postoji dobra volja i, nažalost, ovo moram da kažem, hrabrost ljudi koji to treba da ispitaju“, rekla je Stepanovićeva, dodajući da sama kompanija treba da insistira na tome da se raščisti - ima li monopola ili nema.

„Kada bi se, na primer, utvrdilo da nema, onda bi ‘Delta’ imala legitimno pravo da svakome zapuši usta pošto je kredibilnom analizom utvrđeno da monopola nema. Ovako stalno imamo neke sumnje“, ocenila je ona.

Direktor Centra za marketinška istraživanja Saša Đogović istakao je da postoje ozbiljne indicije o monopolskom položaju „Delte“ na srpskom tržištu, ali i da će za institucije koje se bave tim problemom biti veliki problem da tako nešto i dokažu.

- One ne raspolažu dovoljnim kadrovima da bi mogle da ispitaju ceo slučaj, treba im dosta vremena za to. S druge strane, ne mogu direktno da kazne ukoliko utvrde da se neko monopolski ponašao, nego moraju da pišu prijave i da idu preko sudskih organa, i to dodatno otežava mogućnost delovanja samih komisija koje treba da štite tržište od nezdrave konkurencije - rekao je Đogović.

Ono što je sigurno, kako kaže, jeste da postojeća situacija u kojoj „Delta“ kontroliše „Maksi“, „Pekabetu“, „C market“ i „Tempo“, destimulišuće deluje na one koji bi želeli da nađu svoje mesto na srpskom tržištu.

Prema njegovim rečima, zato se i neki strani konkurenti, trgovci i proizvođači teže odlučuju da dođu na ovo tržište i potpomognu dalji razvoj konkurentnih odnosa na ovom području jer im je neophodno da preskoče znatno veću lestvicu, na većoj visini, nego što bi to bio slučaj da postoje zdravi tržišni odnosi.

- Da li postoje određene, nevidljive, kabinetske ruke koje potpomažu stvaranje ovakvih tržišnih odnosa, zaista je teško reći. Ali, i tu postoje određene indicije, jer se inače ne bi dozvolilo da postoji ovakva koncentracija moći u pojedinim sektorima, u rukama pojedinih preduzeća - rekao je Đogović.

Nastavak na Kurir...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Kurir. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Kurir. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.