Čuvar tradicije

Izvor: Blic, 11.Maj.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Čuvar tradicije

Niskobudžetni sportista iz Južne Koreje prešao je prilično dug put, od vozila za podsmeh do svojevrsnog čuvara tradicije. Izgled i vozne karakteristike kod „hjundaija kupe" su ispred komfora i multifunkcionalnosti, koja je postala neka vrsta opsesije većine proizvođača automobila. Umereni retro dizajn i klasična sportska oprema nude paket emocija, kakav se danas retko sreće na tržištu - pogotovu za sumu ispod 24.000 evra (sa svim dažbinama).

A za pomenutu sumu dobija >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << se automobil s dvolitarskim motorom, koji ne puca od snage (143 konja), ali je ipak dovoljan za relativno brzo savladavanje krivina i trku između semafora. S maksimalnom brzinom od skoro 210 kilometara na sat i ubrzanjem do stotke tek nešto iznad devet sekundi, kao i sasvim adekvatnim sistemom oslanjanja (sportski tvrd, ali ne i neudoban), „hjundai kupe" je spreman da ponudi mnogo toga za uživanje udvoje. Ističemo udvoje jer iako ovaj automobil ima i zadnju klupu ona je pomoćnog karaktera i nudi prostor samo za mališane ili, eventualno, odlaganje ručnog prtljaga. Jednostavno, krov je toliko nizak da čak i osobe s visinom od 170 centimetara udaraju glavom, a prostora nedostaje i za noge.

SPORTSKA ATMOSFERA

Vozač i suvozač, međutim, dobijaju mnogo toga. Kožom obložena sportska sedišta s naglašenim bokovima i odličan raspored komandi omogućavaju sedenje s prijatno ispruženim nogama. U nizu detalja, koji asociraju na sport, izdvajamo okrugle analogne merače na centralnoj konzoli koji pokazuju napon akumulatora, trenutnu potrošnju goriva i vrednost obrtnog momenta koji je trenutno angažovan! Tako nešto se zaista retko sreće u savremenim vozilima i umnogome popravlja loš utisak o putnom računaru s prilično siromašnom ponudom informacija. Vozaču su, naime, na raspolaganju samo informacije o spoljnoj temperaturi, preostaloj kilometraži koju je moguće preći s trenutnom količinom goriva u rezervoaru i prosečnoj brzini od trenutka resetovanja.

VELIKA POTROŠNJA

Za nivo performansi koje nudi, dvolitarski agregat ovog „hjundaija" je, najblaže rečeno, rasipnik. Potrošnju je, praktično, nemoguće svesti ispod deset litara bezolovnog benzina na 100 pređenih kilometara, a svako snažnije pritiskanje papučice gasa (na šta vas ovaj automobil lako navuče) može da dovede i do prelaska granice od 14 l/100 km. To je, definitivno, najslabiji deo ponude i velika prepreka za sve koji bi da se šepure bez mnogo ulaganja. Sve drugo je na strani vozača. Pored sjajne pozicije, dobrog sistema oslanjanja i sportskih točkova od 17 inča, zabavu u vožnji garantuje i sjajan petostepeni menjač, kratkih i izuzetno preciznih hodova.

Zanimljiv detalj na ovom vozilu predstavlja i prtljažnik, koji je s 312 litara zapremine i opcijom proširenja (obaranjem naslona zadnje klupe), prilično upotrebljiv i za duža putovanja.

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.