Izvor: B92, 07.Maj.2002, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

CIGARETE 'BLIC' NA KIOSCIMA

Beograd -- Prodaju se na kiosku, nisu novine, a zovu se kao novine.

Mozda bi to mogao da bude reklamni slogan za jedne nove cigarete. Radi se o cigaretama "Blic" koje su se ovih dana pojavile na kioscima.

Direktor Kompanije "Blic" Stjepan Ezgeta kaze da to nije nista cudno i da je odluka o promovisanju brenda na ovaj nacin doneta pre vise od godinu dana. Tada su se na trzistu pojavili i frizideri "Blic", a evo, od skora i cigarete. Ezgeta kaze da se cigarete, kao i frizideri, >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << proizvode u Berlinu, iako je zelja kompanije bila da budu domace, ali nisu postigli saglasnost s domacim proizvodjacima. Buduci da na zapadu ne postoje cigarete "Figaro", "Vasington post klasik" ili "Gardijan lajt", Ezgeta odgovara otkud ideja da medijska kuca prodaje frizidere i cigarete sa svojim imenom. "Medijska kompanija, uslovno receno.

Kompanija 'Blic', koja je radila i frizidere i cigarete, nije samo medijska kompanija, to je preduzece za trgovinu i usluge, bavi se produkcijom, dakle uslovno receno medijima, ali se bavi i trgovinom.

Princip plasmana brenda nije nista novo na trzistu, mozda je malo neobicno. Sto su to bile cigarete ili frizideri, pa, iz poslovnih kontakata na razlicitim stranama kojih imamo sirom Evrope dogodilo se da to budu te 2 stvari. Ne znaci da cemo stati s te 2 stvari, ne znaci da ce one imati prioritet", kaze Ezgeta.

Predsednik radne grupe koja je izradila predlog Zakona o radiodifuziji Rade Veljanovski bio je iznenadjen molbom da komentarise pojavljivanje cigareta koje se zovu isto kao i novine. "Kod nas se desavaju mnoge neverovatne stvari, pa i takve da jedna medijska kuca odredjenim proizvodima sasvim druge vrste da svoje ime. Ja mislim da to nije normalno, da to nije u redu, a sto se tice regulative koja tek treba da udje u nase uslove, ta zakonska regulativa vezana za reklamiranje odredjenih proizvoda, zabranice i robnu marku da se pojavljuje u medijima. Prema tome, medij moze doci u jednu paradoksalnu situaciju da njegov naziv bude zabranjen kao robna marka", kaze Veljanovski. On je rekao i da ce ovu oblast regulisati Zakon o radiodifuziji koji je vec u skupstinskoj proceduri i najavio da ce uskoro biti donet i nov zakon o reklamiranju koji ce vrlo precizno definisati sta ko moze da reklamira i kako.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.