Borba za mesto na turističkoj mapi

Izvor: RTS, 27.Sep.2013, 20:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Borba za mesto na turističkoj mapi

U svetu je sve manje poslovnih, a sve više putovanja zbog odmora i zadovoljstva. Iako nema turističku tradiciju, Srbija se bori za svoje mesto na turističkoj mapi sveta. Beograd ovog leta imao za četvrtinu gostiju više nego 2012. godine.

Turizam je jedna od najdinamičnijih privrednih grana. Svetska statistika godišnje beleži više od milijardu turističkih putovanja van granica zemlje, a sa 83 miliona turista i dalje je najpopularnija Francuska. Nemci su do prošle godine >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << bili najveći svetski putnici, ali su im titulu preuzeli Kinezi. Mala i bez turističke tradicije, Srbija se, na svetskom tržištu, nekako bori za svoje mesto.

Turizam je najranjivija privredna grana. Prva odreaguje na političku i ekonomsku krizu. To je i najžilavija privredna grana jer se s najmanjim znakom oporavka obnavljaju turistička putovanja.

Najuočljiviji svetski trend jeste veliko povećanje broja putovanja zbog odmora i zabave, a dramatičan pad poslovnih putovanja, pre svega, zbog razvoja informacione tehnologije.

"Naravno da time objašnjavamo smanjenje, ali takođe i velikom ekonomskom krizom jer smanjenjem poslovnih putovanja, kompanije smanjuju svoje troškove", objašnjava Aleksandar Seničić, direktor udruženja turističkih agencija JUTA.

Naši najbrojniji gosti su mladi. Najmanje troše, ali su svuda dobrodošli, jer od njih nema boljih turističkih promotera - posebno preko društvenih mreža. Zato je kampanja nacionalne turističke organizacije za sledeću godinu okrenuta mladima.

"Svi mladi koji jednom dođu, interesantno, dolaze ponovo. I to je neka čudna energija koju je teško preneti bez ličnog iskustva", ističe Gordana Plamenac, direktorka Turističke organizacije Srbije.

Beograd je ovog leta imao za četvrtinu stranih turista više nego leta 2012. godine.

Dejan Veselinov, direktor Turističke organizacije Beograda, smatra da će glavni grad Srbije još nekoliko godina imati veliki rast.

"Moramo svake godine da izađemo sa nekom novom temom, sa nekom originalnošću jer na tržištu se svi bore za svoj deo kolača i zato moramo da budemo kreativni", kaže Veselinov.

Povodom Svetskog dana turizma, najboljima u toj privrednoj grani u našoj zemlji, dodeljuje se tradicionalna nagrada - turistički cvet.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.