Izvor: Radio Televizija Vojvodine, 28.Jul.2025, 13:31
Beograd: Predstavljeni novi tramvaji turskog Bozankaja, od sutra prvi u saobraćaju
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je nove tramvaje turskog proizvođača Bozankaja od kojih će se jedan od sutra naći u saobraćaju i najavio da do 25. marta sledeće godine treba stigne svih 25.
Tokom predstavljanja novih vozila u tramvajskom depou GSP "Beograd“ na Novom Beogradu, Šapić je rekao da je srećan i ponosan što se nakon 15 godina nabavljaju tramvaji u sklopu velike reforme javnog prevoza.
"Beograd zaslužuje daleko kvalitetniji >> Pročitaj celu vest na sajtu Radio Televizija Vojvodine << javni prevoz kao što to imaju i druge evropske metropole", rekao je gradonačelnik.
On je naveo da su do sada stigla tri tramvaja iz Turske, da je jedan od njih završio period testiranja od dva meseca i da će od sutra saobraćati na liniji 12.
Četvrti tramvaj bi trebalo da stigne do kraja meseca, a ostali će pristizati tempom od tri vozila mesečno, tako da bi, kako je rekao Šapić, Beograd do nove godina trebalo da ima 19 do 20 novih tramvaja iz Turske, a do 25. marta sledeće godine trebalo bi da stigne svih 25.
Šapić je turske tramvaje uporedio sa tramvajima španskog proizvođača CAF koji su nabavljeni 2009. godine i rekao da novi mogu da primaju 194 putnika naspram CAF-ovih 168, da imaju 118 stajaćih mesta, naspram CAF-ovih 90, da imaju jače motore za 25 kilovata, a da im je radijus krivine 16 metara naspram CAF-ovih 18.
"Ovaj tramvaj može da saobraća u svim delovima grada dok CAF-ov nije mogao na liniji 2 oko Kalemegdana. Zahvaljujući ovim tramvajima koji su mnogo funkcionalniji od CAF-ovih uvešćemo i liniju 8 koja će saobraćati od Trošarine do Slavije", rekao je Šapić.
Istakao je da će grad nastaviti sa obnovom javnog prevoza i da se nada da do kraja njegovog mandata na beogradskim ulicama neće biti vozila javnog prevoza starijih od dve do tri godine.
"I da Beograd više nikada neće biti u prilici da mora da dobija kao donaciju tramvaje stare po 50 godina zato što sebi ne može da priušti kvalitet prevoza kao u najrazvijenijim evropskim i svetskim državama. Ja nisam hteo da primim pre dve godine 30 švajcarskih tramvaja starih 40 godina", rekao je gradonačelnik.
Na pitanje novinara da li će tramvajski saobraćaj na Mostu na Adi biti obustavljen zbog rekonstrukcije šina, Šapić je odgovorio da neće da odgovara na gluposti.
"Ako dođe do promena, ja ću se obratiti", rekao je Šapić.
Na pitanje novinara kako gradska kasa podnosi tolika ulaganja, kako u nova vozila, tako i u infrastrukturu, Šapić je rekao da troše onoliko koliko imaju i dodao da je najponosniji na svoju socijalnu politiku, a onda na izgradnju infrastrukture i svega ostalog što, kako je rekao, donosi život Beogradu.
Predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević rekao je da je danas značajan datum za Beograd, jer se počelo sa obnovom tramvajskog saobraćaja.
"Mi smo promenili politiku kada je u pitanju javni gradski prevoz u Beogradu. Gradski prevoz je više od 35 godina bio, zbog nedostatka novca, socijalna kategorija, gde nije bilo novca da se ulaže u novi vozni park, a s druge strane, nije postojala mogućnost da se naplate karte od građana", ocenio je Nikodijević.
Kako je rekao, to je trajalo sve dok Šapić nije postao gradonačelnik, kada su odlučili da promene politiku kada je u pitanju javni gradski prevoz. "Mi se svake godine trudimo da obnovima vozni park, bez obzira da li su u pitanju autobusi, elektro autobusi, tramvaji, trolejbusi. Isto tako smo doneli novu strategiju saobraćaja koji Beogradu treba da ponudi moderan, kvalitetan, bezbedan i komforan prevoz u narednih nekoliko godina", naglasio je Nikodijević.
Istakao je da ta strategija uvezuje BG voz, tramvajski saobraćaj i buduće trase Beogradskog metroa, koji je u izgradnji.
"Želimo da vratimo poverenje građana u javni gradski prevoz i motivišemo ih da ga više koriste, a manje svoje automobile, da bi smanjili gužve u centru grada", rekao je Nikodijević.
Nastavak na Radio Televizija Vojvodine...






