Izvor: Kurir, 21.Okt.2007, 12:00 (ažurirano 02.Apr.2020.)
BEZ GREŠKE
Već na početku testa „hjundaija i30“ slutili smo savršenstvo. Tokom sedam dana samo smo bezuspešno tražili njegove mane
Najbolja kupovina - misao je koja nam se vrti u glavi već posle prvih metara početka testa potpuno novog „Hjundaijevog“ modela „i30“. Predrasude o „Hjundaiju“ odavno su prošlost, ali ipak, sumnjamo u savršenstvo koje nas opkoljava. Tražimo grešku, dlaku u jajetu, ali greške nema. Ovo je prava ofanziva u C segmentu. „I30“ je opasan >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << igrač s kojim nema šale.
Ulica, domaći teren
Prodaja „hjundaija i30“ u Srbiji počela je pre tri nedelje. Na našem testu bio je model s dizelašom od 1,6 litara i 90 konja. Na papiru, s obzirom na aktuelne trendove, broj konja ne zvuči impresivno. Međutim, jedino je merodavna situacija na ulici. A tu stižemo na domaći teren ovog fenomenalnog sportskog naftaša. Za tačan odgovor na pitanje koliko konja ima ovaj motor, neupućenom saputniku slobodno možete ponuditi milion dolara. Ali nikada ih neće dobiti. Zahvaljujući obrtnom momentu od 235 Nm, „i30 1,6 CRDi“ ubrzava spektakularno, i to u svakom prenosu. Bez obzira na to da li je u kabini jedan ili četvoro stokilaša, naš „i30“ uvek budi zavisnika sportskog stila vožnje i nikada vam ne dozvoljava da se zasitite neverovatnog uživanja za volanom. Iako ga brojke neće uvrstiti u favorite, „hjundai i30 1,6 CRDi“ vam garantuje da će ga svi na ulicama gledaju u leđa. I to samo nakratko. Takođe, pomenimo i odlične kočnice, pojačane ABS, EBD sistemom i sistemom Break aisistom, već u standardnoj opremi. ESP sistem stabilnosti nudi se uz najjači paket opreme „GLS-šugar“.
A kad stignemo do leđa, javlja se jedina kontroverza oko „i30“. Naime, pomenućemo samo to da neodoljivo podseća na BMNJ modele serije 1. Ipak, njegova linija i te kako prati aktuelne trendove dizajna, pa mu agresivno-sportska spoljašnjost garantuje upadljivost na svakom parkingu. Koliku ulogu u uspehu na tržištu igra dizajn, konstruktori „Hjundaija“ su odlično shvatili i projektovali model po meri istančanog ukusa evropskog klijenta.
Odlični materijali
I na polju enterijera nastavila se naša utopijska potraga za greškom „i30“. Kombinacija plave, crvene i sive boje osvetljenja instrumenata pokazala se kao dobitna za ukus potrošača, a to je dobro jasno i korejskim dizajnerima. Kada se „pomeša“ sa crnom bojom materijala, „i30“ deluje vrhunski elegantno i pruža ambijent mnogo skuplje klase. Sem dizajna, centralna konzola obložena je veoma kvalitetnim materijalima. Kabina je odlično izolovana, čak pri maksimalnoj brzini od 179 km/h ne treba forsirati glasne žice. Kada se govori o zvuku, mora se pomenuti „presedan“ u auto-industriji. Naime, prijatni akordi i brundanje dizelaša oduvek su bili u koliziji. Ipak, iz pravca haube „i30“ neprestano nas je pratila sportska dizel simfonija.
Sedište se podešava u svim smerovima, volan u obe dimenzije, a rezultat je idealna pozicija za volanom. Preglednost napred je odlična zbog nešto povišenog sedenja, a odlično postavljeni retrovizori gotovo neutrališu mrtve uglove... Napred ima dovoljno mesta, a pozadi se komforno voze dve osobe. Vešanje je odlično podešeno i zadovoljava kompromis udobnosti i sportske čvrstine, kojoj ipak malo naginje. Ova osobina postignuta je spojem proverenog „mekferskona“ napred i miltilinka pozadi, zaduženog za sportsku polovinu.
Najbolja kupovina
I tako smo sedam dana tražili greške, tražili i tražili, ali na kraju ih nismo našli. „Hjundai i30“ jednostavno je auto bez greške. Pitanje da li je bolji od lidera klase, „VNJ golfa“, samo je stvar ličnog ukusa i nijansi. Ono u čemu je sigurno bolji jeste cena, niža za oko pet-šest hiljada evra u proseku. Naime, „i30“ startuje sa 13.950 evra. Model s našeg testa u „GLS san“ paketu košta 17.444 evra i ima svu neophodnu opremu, a treba pomenuti da i priključak za audio-zapis, ponuđeni MP3 plejer ili aj-pod.
Šta reći o kvalitetu na duže staze? Petogodišnja garancija koju obezbeđuje „Hjundai auto Beograd“ najbolji je odgovor. Vlasniku ostaje samo da sipa gorivo i uživa.[ antrfile ]
HYUNDAI i30 1,6 CRDi
Motor: dizel, komon rejl
Menjač: petostepeni manuelni
Zapremina: 1.582 ccm
Snaga: 90 KS pri 4.000 o/min
Obrtni moment: 235 Nm od 1.700/2500 o/min
Masa: 1.395 kg
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 12,7sek
Maksimalna brzina: 179 km/h
Dužina/širina/visina (mm): 4.245/1.775/1.480
Prtljažnik: 340/1250l
Rezervoar: 53 litara
Potrošnja u gradu: 7 llitara
Cena početnog modela (PDV): 13.990 evra
Cena testiranog modela (PDV): 17.644 evra