Avio-linija BG-PR na pomolu,oprez da ne upadnemo u zamku

Izvor: B92, 08.Feb.2017, 17:39   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Avio-linija BG-PR na pomolu,"oprez da ne upadnemo u zamku"

Vlada Srbije formira radnu grupu za normalizaciju vazdušnog saobraćaja na Balkanu koja bi trebalo da nađe način i za uspostavljanje avio-linije Beograd-Priština

Komercijalna avio-linije Beograd-Priština ne postoji 18 godina. Inače, ovaj let dogovoren je i Briselskim sporazumom.

Da li će srpski civilni, ali i vojni avioni ponovo moći da lete na nebu iznad Kosova? U Ministarstvu odbrane za B92 potvrdili su da su prvi pregovori počeli te da se sada formira radna >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << grupa. Nju bi činilo 15 predstavnika srpskih institucija, a na čelu tog tela će biti ministar odbrane Zoran Đorđević. Iako smo dobili uveravanje da ćemo do početka Vesti dobiti i sagovornika iz Ministarstva odbrane, to se još nije dogodilo. Inače, pitanje avio-saobraćaja pokrenuto je još 2015. na jednom od sastanaka privrednih komora Srbije i Kosova.

"Ne prođe nedelja, a da nemamo posetu nekoliko privrednika sa Kosova kojima organizuje sastanke sa članovima PKS i obrnuto. Zamislite da taj proces može da se ubrza koliko bi se kontakt povećao što bi dovelo do povećanja obima posla", navodi Marko Čadež iz Privredne komore Srbije.

Ipak, kosovska strana ovo pitanje ne želi da tretira kao ekonomsko već kao političko, te smatra da bi trebalo da bude rešeno u Briselu. U međuvremenu, zbog leta za SAD, Er Srbija ima jasan poslovni interes za uspostavljanje avio-veze sa Prištinom, objašnjava predsednik nadzornog odbora kompanije.

"Veliki broj sa Kosova, Albanije i tog dela Balkana leti za Severnu Ameriku tako da imamo jasan poslovni interes da umrežimo i Prištinu kako bismo kapacitet iskorišćenosti naših letova povećali", kaže Siniša Mali, predsednik nadzornog odbora Er Srbije.

Dušan Janjić, poznavalac prilika, ipak objašnjava zašto je važno biti oprezan.

"Moramo da vodimo računa da ne upadnemo u zamku Prištine da nam kroz ovo ne podmetne i pitanje vezano za kontrolu donjeg dela vazdušnog prostora koji sa civilnim saobraćajem nema veze. Reč je o prostoru ispod 8.000 metara, koji je povezan sa suverenitetom i teritorijalnim integritetom zemlje i o tome uopšte ne bi trebalo da razgovaramo, jer je za civilni saobraćaj važno otvaranje vazdušnog prostora iznad 8.700 metara", smatra Janjić.

Niko još ne zna koliko bi pregovori dve strane o ovom pitanju mogli da potraju.

Nastavak na B92...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.