Izvor: Blic, 17.Apr.2015, 23:16 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Artis kvartet i Anika Vavić 22. aprila na Kolarcu
Poznati bečki kamerni ansambl Artis kvartet, koji ove godine obeležava 35 godina postojanja, nastupiće sa pijanistkinjom Anikom Vavić u sredu, 22. aprila, u 20 sati na sceni Velike dvorane Kolarčeve zadužbine.
Članovi Artis kvarteta studirali su na Univerzitetu za muziku u Beču, a potom na Konzervatorijumu za muziku Univerziteta u Sinsinatiju.
Međunarodnu karijeru ansambl započeli su 1985. nastupima u najznačajnijim muzičkim centrima sveta i prestižnim dvoranama >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << među kojima su Karnegi hol u Njujorku, Kenedi centar u Vašingtonu, Santori hol i Međunarodni forum u Tokiju, sala Berlinske filharmonije i Koncerthaus u Berlinu, Konserthebau u Amsterdamu, Sala Plejel i Teatr de Šanzelize u Parizu, Santa Ćećilija u Rimu, Teatro Kolon u Buenos Ajresu i bečki Koncerthaus.
U Beču, gde članovi Artis kvarteta žive. počev od 1988. njihov ciklus koncerata
Program:
Volfgang Amadeus Mocart, Gudački kvartet br. 19 u Ce-duru
Gotfrid fon Ajnem, Gudački kvartet br. 3, op. 56
Johanes Brams, Klavirski kvintet u ef-molu
održava se svake godine u dvorani Muzikferajn.
Premijerno su izveli dela mnogih kompozitora, a značajni događaji u istoriji Kvarteta su poziv da izvedu integralno 23 Mocartova kvarteta na nizu koncerata u Tokiju i Beču tokom Mocartove godine.
Uspeh je ponovljen je ciklusom Šubertovih kvarteta nekoliko godina kasnije.
Artis kvartet je izvanredno primljen na prestižnim međunarodnim festivalima širom Evrope, a ostvario je uspešnu saradnju sa velikim umetničkim imenima..
Pored „klasičnog” kvartetskog repertoara Mocarta, Betovena, Šuberta, Bramsa, Mendelsona, Dvoržaka, Smetane i Šumana, izvode dela Volfa, Veberna, Gilena, Šenberga, Vajgla i Berga
Članovi Artis kvarteta predaju na univerzitetima u Beču i Gracu i drže majstorske kurseve širom sveta..
Violinu na kojoj svira Peter Šuhmajer izradio je 2001. Johan Rombah, dok ostali članovi Artis kvarteta sviraju na instrumentima iz Kolekcije Austrijske nacionalne banke: Johanes Majsl koristi violinu A. Gvarnerija (1690), Herbert Kefer violu Đ. B. Gvadanjinija (1784) a Otmar Miler violončelo A. Amatija (1573). Violinisti i violista Artis Kvarteta prvi put su odlučili da probaju da sviraju koncert u stojećem stavu. Zadovoljni rezultatima ovog „eksperimenta“, danas su među malobrojnim kvartetima u svetu koji izvode programe na ovaj način.
Anika Vavić je još od prvih nastupa neprestano oduševljavala resitalima, koncertima sa orkestrom, učešćem u radio i TV programima kao i nastupima sa kamernim ansamblima.
U šesnaestoj godini je započela studije u Beču i za njen umetnički razvoj zaslužni su i Elizabet Leonskaja, Lazar Berman, Oleg Majsenberg, Aleksander Sac i Mstislav Rostropovič.
Na Drugom takmičenju Stenvej u Beču je pobedila i osvojila specijalnu nagradu za najbolju interpretaciju Hajdnove muzike. Dodeljena joj je prestižna stipendija Centra Herbert fon Karajan iz Beča i Fondacije Gotfrid fon Ajnem. Nakon toga je osvojila je Nacionalnu nagradu Austrije za Žene u umetnosti.
Anika Vavić je debitovala u bečkom Koncerthausu 2003 godine, kao solista u Klavirskom koncertu u be-molu Čajkovskog. Kao rezultat, u sezoni 2003/04 bečke dvorane Muzikferajn i Koncerthaus su je izabrale za ugledni ciklus koncerata Rising Stars (Zvezde u usponu) što joj je donelo resitale u najčuvenijim dvoranama širom sveta kao što su Karnegi Hol u Njujorku, Vigmor Hol u Londonu, Konserthebau u Amsterdamu, Muzikferajn u Beču, Kelnska filharmonija, Site de la muzik u Parizu, Mocarteum u Salcburgu i Festšpilhaus u Baden-Badenu.
Vavić redovno sarađuje sa orkestrima kao što su SO Marijinskog teatra, Minhenska filharmonija, simfonijski orkestri RTS i Lajpciškog radija, sarađujući sa dirigentima kao što su Valerij Gergijev, Pavo Jarvi, Stefan Blunije, Andres Orosko-Estrada i Jorma Panula.
Premijerno je izvela više kompozicija, među kojima je i Klavirski koncert koji joj je posvetio kinesko-austrijski kompozitor Ših Rado izvodi muziku savremenih kompozitora.
Nedavno je diskografska kuća Gramola objavila njen novi solistički disk sa muzikom Betovena, Šumana, Šopena i Prokofjeva, koji je pobrao hvalospeve kritike.