Izvor: Glas javnosti, 11.Apr.2013, 16:02   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Aplauzi za Aidu i Jelenu Vlahović

BEOGRAD - Premijerna obnova opere Đuzepa Verdija "Aida" u režiji Ognjana Draganova, pod dirigentskom upravom Pitera Leonarda, izvedena je u sredu uveče na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu, pred prepunim gledalištem.

Jedno od najpoznatijih operskih dela čuvenog italijanskog kompozitora Verdija "Aida", posle nekoliko godina pauze, obnovljeno je na sceni nacionalnog teatra u godini kada se u svetu obeležava 200 godina od rođenja Verdija.

Verdijevo remek delo >> Pročitaj celu vest na sajtu Glas javnosti << "Aida", koje je praizvedbu imalo 1871. godine u Kairu povodom otvaranja Sueckog kanala, biće izvedeno 14. aprila i 18. maja u Viminacijumu, u okviru obeležavanja 1.700 godina Milanskog edikta.

Pre izvođenja publici u Narodnom pozorištu obratio se v.d. upravnika Dejan Savić, koji je rekao da je predstava posvećena nevino stradalim žrtvama tragičnog događaja u selu Velika Ivanča kod Mladenovca i njihovim porodicama i pozvao publiku da minutom ćutanja odaju počast.

U novoj neoklasičnoj postavci "Aide" gosta iz Bugarske Draganova, reditelja internacionalne karijere koji je već režirao opere u Narodnom pozorištu i operama u regionu, u večerašnjoj podeli najupečatljiviju ulogu ostvario je Janko Sinadinović, koji je debitovao u ulozi Radamesa, on je snagom umetničkog iskaza "nosio" predstavu.

Burni aplauzi publike u nacionalnom teatru sa puno topline upućeni su i Jeleni Vlahović koja je maestralnom ulogom Amneris obeležila 25 godina svog umetničkog rada.

Pored slavljenice Vlahović u ulozi princeze Amneris, kćeri egipatskog kralja, briljirala je Jasmina Trumbetaš Petrović u ulozi njene suparnice, robinje Aide, poneseno, strasno, poetično, uz fantastično nijansiranje emocija Aida je potpuno opčinila publiku.

U ulozi egipatskog prvosveštenika Ramfisa nastupio je upečatljivi Ivan Tomašev, a mladi Stefan Pavlović imao je ne baš zapažen debi u ulozi kralja Egipta.

Miodrag D. Jovanović igrao je Aidinog oca, etiopskog kralja Amonasra, Nenad Čiča glasnika, a Ivanka Raković Krstonošić sveštenicu.

Scenski moćna, izvođački veoma zahtevna Verdijeva opera u četiri čina u novoj postavci ima sve odlike spektakla koji je objedinio kreativne snage izvođača, reditelja, scenografa, kostimografa, koreografa.

Dirigent gost iz Nemačke Leonard, muzički direktor i glavni dirigent Nemačke filharmonije, operski dirigent širokog repertoara koji diriguje širom sveta na najprestižnijim operskim scenama, izvanredno sugestivno je vodio predstavu.

Novi kostimi koje je kreirala Milanka Berberović a obnovila Katarina Grčić raskošno su blistali u prvom planu u odnosu na modernu, nešto svedeniju scenografiju Dejana Miladinovića i Miraša Vuksanovića koja je samo u naznakama odavala mesto i vreme radnje opere, drevni Egipat.

Značajnu ulogu u novoj, modernoj postavci imali su baletski igrači nacionalnog teatra, čije je pokrete osmislio Konstantin Kostjukov i učenici Baletske škole Lujo Davičo kao najživopisniji deo predstave kojoj će se publika veoma radovati kao i večeras na premijeri.

Nastavak na Glas javnosti...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Glas javnosti. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Glas javnosti. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.