Izvor: Studnel.com, 29.Jun.2015, 12:29   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Antoan de Sent Egziperi − mali princ avijacije

Rodio se 29. juna 1900. godine u Lionu. Imao je tri sestre i jednog brata. Školovao se u Le Manu, gde se porodica preselila posle očeve smrti, a zatim i u Švajcarskoj. Nije uspeo da ostvari svoj dečji san da upiše pomorsku akademiju, ali kasnije upisuje arhitekturu. Kao dvadesetjednogodišnjaka mobiliše ga francuska avijacija i odmah posle obuke počinje sa samostalnim letovima. Međutim, zbog tadašnje verenice ostavlja avijaciju i zapošljava se u jednoj kancelariji >> Pročitaj celu vest na sajtu Studnel.com << u Parizu. Veridba se ubrzo raskida i nastupa težak deo Antoanovog života, kada radi svakakve poslove da bi preživeo. U ovom periodu počinje da piše i upoznaje se sa poznatim piscima među kojima je bio i Andre Žid.
Godine 1926. vraća se letenju i tada objavljuje i svoju prvu priču Avijatičar. Bio je pionir međunarodne poštanske avijacije i zbog svog zalaganja dve godine kasnije postaje upravnik aerodroma u Rio de Oru u Sahari. Tu se zaljubljuje u pustinju i zato je i uzima za mesto radnje Malog princa. Svoj prvi roman Južna pošta objavljuje 1929. godine, a iste godine postaje i upravnik kompanije za vazdušnu poštu sa sedištem u Argentini. Noćni let objavljuje 1931. godine i za ovaj roman dobija brojne nagrade. Te godine se i ženi udovicom Konuelo Gomez Kariljo. Ovo je bio buran brak, s obzirom na to da je nju stalno mučila ljubomora zbog Antoanovih brojnih vanbračnih veza. Njegova najpoznatija ljubavnica bila je Helen de Vog, koja je kasnije postala njegov književni izvršilac.

Izvor: akter.co.rs
Prvu veću nesreću doživljava 1935. godine, kada mu avion pada u Libijsku pustinju. Sa svojim kopilotom biva zarobljen u pustinji tri dana, kada ih spašava sin jednog beduina. Posle ovoga mu Air France ne dozvoljava da leti neko vreme, ali on 1937. kupuje sopstveni avion. Međutim, ni sa njim nije imao više sreće, jer doživljava nekoliko nezgoda u Gvatemali. Vetar, pesak i zvezde, knjigu o svojim iskustvima, objavljuje 1939. godine i osvaja nagradu Francuske akademije nauka.
U Drugom svetskom ratu ponovo pilotira za Francusku kao izviđač, a nakon pada Francuske 1940, seli se u SAD gde piše Malog princa, knjigu koja se danas smatra jednom od najprodavanijih knjiga svih vremena, posle Biblije i Kapitala Karla Marksa. Kasnije se ponovo pridružuje izviđačkoj misiji Francuske u Africi i 31. jula 1944. ga šalju na misiju izviđanja u dolini Rone. Njega i njegov avion više niko nikada nije video. I dalje se ne zna kako je nestao − da li je to bila nesreća, akcija neprijateljske vojske ili samoubistvo zbog depresije u koju je zapao. Iza njega ostao je veliki broj knjiga i članaka među kojima su: Pošta za jug, Noćni let, Zemlja ljudi, Ratni pilot, Smisao života i mnoge druge.
Izvori: vojvodinacafe.com, babun.net

na danasnji danantoan de sent egziperimali princavijacijafrancuska

Nastavak na Studnel.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Studnel.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Studnel.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.