Antić: Sa platom od 70-80.000 vozači ne bi odlazili

Izvor: N1 televizija, 03.Sep.2018, 18:21   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Antić: Sa platom od 70-80.000 vozači ne bi odlazili

Plata od 70 do 80 hiljada dinara bi bila plata koju, kad bi vozači imali, ne bi razmišljali o napuštanju, tome težimo i tome ćemo se približiti, poručuje Zoran Antić, predsednik Samostalnog sindikata GSP.

Antić kaže da je na dan početka zimskog reda vožnje presek stanja takav da su vozila GSP-a na 96-97 odsto, što znači da je vozača dovoljno, a stanje redovno. Kako je rekao preduzete su mere da se ne bi desilo da nema vozača, dok sadašnji broj vozača znači da >> Pročitaj celu vest na sajtu N1 televizija << saobraćaj može normalno da se odvija.

"Procenat može da zavisi i od toga koliko ima vozila, procenat koji nam se priznaje je 93, znači prešli smo granice očekivanja. Imamo podatke iz drugih gradova, postoji problem u manjim mestima i ona se teže nose, odlaze vozači u inostranstvo, jer u unutrašnjosti su manje plate".

Antić kaže da nema tačne podatke koliko je vozača otišlo u inostranstvo, dodajući da vozači dolaze u GSP jer je konkurs stalno otvoren.

"Imamo dosta prijatelja i poznanika koji su otišli, za plate pd 1.200, 1.500, 1.800 evra, odlaze u Austriju, Sloveniju i Nemačku. Borimo se da ljudi ne idu, to je jako težak život i posao, ljudi spavaju i jedu u kamionu, tu je i odvojenost od porodice. Od oktobra će vozači biti mnogo zadovoljniji kroz kolektivni ugovor, nećemo da licitiramo koliko je povećanje, ali biće značajno, da oni budu zadovoljni. Bolji uslovi rada, u planu je i nabavka 250 autobusa, stizaće polako ta vozila, biće im omogućeno da voze dobro vozilo".

Na pitanje zašto se ljudi u Srbiji ne odlučuju da postanu vozači, Antić poručuje da "ljudi više vole kancelarijske poslove".

"Kako da se motivišu vozači? Ako obezbedimo novo vozilo i damo platu od koje se pristojno živi. Vozaču su povereni životi i rade najsloženije poslove, ali i naši sugrađani mogu da pomognu, odnos da se promeni, ljubaznost, onda bi sve bilo bolje. Bilo je napada na vozače".

Antić kaže da je stanje voznog parka na nivou proseka, što znači da su vozila starosti osam do devet godina.

"Prosek ne odstupa mnogo od istočnoevropskog koji je do sedam godina, u Berlinu je 5-6 godina, stanje je zadovoljavajuće, u većini vozila rade klime, čista su, trude se ljudi da ih održavaju, a vozači su heroji u kakvim uslovima voze".

Kometarišući snimak iz javnog prevoza u Beogradu, u kome se vidi kako putnici usmeravaju vozača ka Zelenom vencu, Antić je objasnio da u GSP-zu postoje instruktori koji rade s vozačima pre početka rada na linijama.

"Nama malo smeta što ljudi čim vide neku neuobičajenu situiaciju na bilo kom vozilu misle da je to GSP, trebalo je dani da prođu da se vidi da to nije autobus GSP-a. Suština da je u medijima počelo stanje panike da neće imati ko da vozi, Beograđani da budu spokojni, problem može da postoji u budućnosti ako se ne preduzmu mere. Imali smo sastanak s rukovodstvom grada, oni su prepoznali problem, sve smo preneli, imamo jako dobru saradnju", rekao je Zoran Antić.

Predsednik Konzorcijuma privatnih prevoznika Drago Tošić kaže da u poslednjih godinu dve najviše nedostaje vozača i kamiona i dodaje da se barata podatkom da je u Srbiji potrebno pet hiljada vozača.

"I mi imamo problem s nedostatkom i pokušavamo da to nadomestimo. Vozači nedostaju a najveći razlog je taj što je došlo do raslojavanja u ceni, na Zapadu imaju mnogo veće plate, počeo je odliv, to je glavni razlog, pored toga, ovde su teži uslovi saobraćaja i zato radije odlaze".

Tošić misli da GSP ima dovoljno vozila, a ukoliko nemaju, grad odlučluje i naći će načlin kako bi uposlio vozila privatnika.

I Tošić je kometarisao snimak vozača kome putnici pokazuju put do stanice.

"Ne bih rekao da je razlog nepoznavanje ulica, vozači prolaze obuku i treba da poznaju ulice, dešava se da se prebace na liniju koju nisu radili, pa možda ne znaju kude ide, česte su izmene trasa, u povratku ide nekom drugom trasom i ne zna kojim putem da krene dok ne dobije poruku od centrale. Siguran sam da ne postoje vozači koji su neprijavljeni, svi imaju topli obrok, markicu", kaže Drago Tošić.

Nastavak na N1 televizija...






Povezane vesti

Antić: Težimo plati od 70.000 do 80.000 dinara

Izvor: Danas, 03.Sep.2018

Plata od 70.000 do 80.000 dinara bi bila plata koju, kad bi vozači imali, ne bi razmišljali o napuštanju, tome težimo i tome ćemo se približiti, izjavio je danas za N1 predsednik Samostalnog sindikata GSP Zoran Antić. Članak Antić: Težimo plati od 70.000 do 80.000 dinara se pojavljuje prvo...

Nastavak na Danas...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta N1 televizija. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta N1 televizija. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.