Ansambl „Izleta u Rusiju“

Izvor: Blic, 03.Jun.2012, 03:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ansambl „Izleta u Rusiju“

Ovo još nisam priredio ni sebi ni čitaocima, a to je da pokušam da napišem jedan grupni portret svojih savremenika. Reč je o ansamblu predstave „Izlet u Rusiju“ po istoimenom tekstu Miroslava Krleže u CZKD.

Kolektivnost portreta u ovom slučaju je opravdana kolektivnim radom na predstavi. Koliko god ja davao osnovnu intonaciju predstavi sa bezbroj iskoraka iz realizma ka nekom neobičnom srazu istorijske avangarde i savremenog postdramskog tona, svi su učestvovali u >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << onom što se obično zove režija.

Već dizajnerka predstave Angelina Atlagić u mojim prvim kontaktima s njom nije razmišljala samo o izboru štofova, o kroju i gami, niti o dimenzijama poda i nameštaja, već mi je bez zazora, između ostalog, sugerisala oživljavanje biomehanike, ne samo scenografskim, već i koreografskim elementima. A dizajner zvuka Vladimir Pejković, koji je prihvatio Rahmanjinova kao zlatnu muzičku nit predstave, improvizacijom je nudio i druga duhovita zvučna rešenja.

Damjan Kecojević, tumač protivurečnog lika Vrubljova, tog „meštra sviju hulja", i Vlada Aleksić, koji igra pragmatičnog Difenbaha, predlagali su svojim kolegama neka glumačka, a meni rediteljska rešenja, kao i mladi Marko Janketić, koji igra kočopernog mladog Ajštaglera, a koji je nudio meni i glumcima čapkunska rešenja, a sebi izborio ulazak na scenu jednim efektnim salto mortalom. Cvijeta Mesić, kao Barunica, galantno nas je hrabrila da svi zajedno činimo nešto važno za naše današnje pozorište.

Borka Pavićević je svoju intelektualnu svest plaho pretvarala u konkretne i znakovite gestove na sceni, uz intelektualnu podršku Vlade Tupanjca najviše u radu na programu, ili uz pomoć svojim intelektom maštovitog Branimira Stojanovića i kreativnog Borisa Bakala, koji se još odvažio da odigra neobičnog mudraca „naivca" Vu-San-Peja. Koreografkinja Marija Janković je svoje iskustvo štedro pretvarala u plesni deo predstave, meni uvek bitan orijentir epohe, a Ana, Andrej i Dejan pomogli su oko stotinak sitnica i krupnica. O Milutinu, kao Krleži, pisao sam u prošlom broju.

Iz ovoga očigledno sledi da nisam sebi dodelio ulogu nekog reditelja diktatora.

Povezane vesti: Budući udžbenik lutkarstva Komentar komentara Sve je kultura Moj Krleža Milutin Ćutanje je zlato

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.