Izvor: Blic, 17.Sep.2004, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ambiciozni 'rumun'

Ambiciozni 'rumun'

Posle svetske premijere 'logana', koja je priređena početkom juna u Parizu, 'Reno' je pred sam početak komercijalizacije omogućio specijalizovanim novinarima da na prilično zahtevnom itinereru u centralnoj Anadoliji provere sve što je obećano od strane konstruktora. Koliko su Francuzi ubeđeni u uspeh novog modela, namenjenog pre svega zemljama u razvoju, možda najbolje ilustruje podatak da su za probne vožnje odabrali kombinaciju grubog asfalta i makadama >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << (!) koji su u prvi plan istakli robusnost karoserije i sistema oslanjanja.

Promene su, doduše prilično stidljivo, najavljene još modelom 'supernova'. Načinjen je ozbiljan pomak ugradnjom savremenih motora i menjača, ali je 'pakovanje' i dalje ostalo istočno. Kod 'solence' je značajno unapređena završna obrada i enterijer, a sa 'loganom' rumunska fabrika definitivno raskida sa prošlošću. 'Dačija', pod dirigentskom palicom 'Renoa', postaje automobil koji svojim vlasnicima može da ponudi i nešto više od pukog prevoza. U državama centralne i istočne Evrope, još od vremena lansiranja 'škode felicije' (prvi model češkog proizvođača po preuzimanju od 'Folksvagena') nije vladala takva atmosfera iščekivanja kod kupaca. Posle probnih vožnji u Turskoj, zaista se može reći - s pravom.

Još onomad u Parizu bilo je jasno da 'Reno' ima adut u rukavu, ali prozapadni 'rumun' je premašio i najoptimističnije prognoze. Na prašnjavom makadamu, prepunom rupa i oštrog kamenja, 'logan' se snalazio iznenađujuće dobro. Sistem oslanjanja (napred trougaona ramena, nazad polukruta H osovina) sa popriličnom lakoćom je gutao udare sa negostoljubive podloge, dok je na asfaltu ponuđen dobar kompromis između udobnosti i stabilnosti. 'Renoova' težnja da što više pojeftini proizvodnju donela je i određene benefite u vožnji. Manje elemenata u enterijeru (na primer: kompletan prednji panel je iz jednog dela) umanjilo je i mogućnost cvrčanja na plastičnim spojevima, tako da se i po tom osnovu 'dačija' udaljila od istočne prakse. Kvalitet obloga i oprema prilagođeni su, naravno, tržištima slabije kupovne moći, ali 'logan' nije totalno siromašan automobil. U bogatijim paketima se može dobiti ne samo servo upravljač, dva vazdušna jastuka i klima-uređaj, već i ABS, nivelacija vozačevog sedišta, centralna brava sa daljinskim upravljanjem (na ključu), elektrokomande svih bočnih prozora, radio CD sa četiri zvučnika, naplaci od lake legure, svetla za maglu...

Na početku komercijalizacije ponuđena su dva benzinska motora, od 1,4 i 1,6 l. Slabiji ima snagu 75, a jači 90 konja. To je prvi, jeftiniji deo game, a sledeće godine sledi proširenje u vidu 1.6 16V (107 KS) i 1.5 dCi (65 KS) verzija. Startna ponuda nudi, pre svega, ekonomičnu i sigurnu vožnju. Ovo nije automobil sa kojim se mogu praviti brzinski rekordi, tako da su i njegove performanse prilagođene potrebama prosečnih korisnika kojima je definitivno važnija izdržljivost i otpornost na teške uslove eksploatacije (loši putevi, slab kvalitet goriva, česta preopterećenost...) od snažnih ubrzanja i visokih maksimalnih brzina. Ipak, ni 162 do 175 km/h nije za potcenjivanje, pogotovu kada se uzme u obzir dobro ležanje i lako upravljanje vozilom.

Kada se na sve to doda i solidan komoditet u unutrašnjosti koja je predviđena za pet putnika, te ogroman prtljažnik zapremine 510 litara, jasno je zašto mnoge porodice s nesrpljenjem čekaju ovaj automobil koji će, uprkos prvobitnim obećanjima, biti nešto skuplji od 'solence'. Utisak koji nosimo sa probnih vožnji je da rast cene, ipak, nije ni izbliza ravan povećanju ukupnog kvaliteta, tako da će 'logan' veoma brzo postati jedan od bestselera na našem i sličnim tržištima. Aleksandar Andrić

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.