Izvor: Blic, 16.Jun.2006, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Ambiciozni 'korejac'

Ambiciozni 'korejac'

Kvalitet vozila konstantno raste. Zbog toga su mnogi skloni da poveruju kako više nema loših automobila. To je, međutim, samo delimično tačno. Auto-industrija zaista grabi krupnim koracima, ali razlike su i dalje i te kako vidljive. Zbog toga nije lako izabrati novi automobil, pogotovu kada se bira manje zlo - ne ono što vam se sviđa, već ono za šta imate para.

Južnokorejski proizvođači imaju bogatu ponudu u takozvanoj ekonomskoj klasi, >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << tako da se na svakom niskobudžetnom spisku želja, po pravilu, nađe i nekoliko njihovih modela. Treba, međutim, znati da se iza lepuškastih karoserija i solidno opremljenih enterijera kriju svojstva koja tim vozilima obezbeđuju povoljnu cenu. A to su, mahom, uštede na materijalima i uređajima koji su u direktnoj vezi s bezbednošću, ekologijom, komforom...

'Kija rio' je automobil koji pokušava (i poprilično uspeva) da pobegne od ustaljenog dalekoistočnog klišea. Dinamično oblikovana karoserija, dužine četiri metra, ostavila je puno prostora za kreiranje komotnog i funkcionalnog enterijera. Iako u ovom vozilu ima iznenađujuće puno prostora, kako na prednjim sedištima tako i na zadnjoj klupi, 'korejac' ima i relativno velik prtljažnik - osnovne zapremine 270 litara. Tu je i sada već uobičajena mogućnost delimičnog ili potpunog obaranja naslona, koja obezbeđuje da se u slučaju potrebe tovarni deo proširi do maksimalnih 1.110 litara.

Praktični detalji

Komfor i upotrebljivost podignuti su na prilično visok nivo zahvaljujući primeni rešenja koja se ne sreću tako često u većim gradskim vozilima (B segment tržišta). Precizno podešavanje pozicije vozačkog sedišta omogućeno je finom regulacijom nagiba sedeće površine, a zanimljivo je da 'rio' ima i sklopivi naslon za laktove - detalj kakav obično viđamo u minivanovima ili većim limuzinama. Južnokorejska kombi-limuzina pored upaljača ima i dodatnu utičnicu za napajanje tehničkih uređaja koji se sve više koriste u vozilima, a 'Kijinim' dizajnerima je ostalo dovoljno kreativnosti i za osmišljavanje sitnica kao što je, na primer, kukica za kačenje kesa iz supermarketa, koja je postavljena na naslon suvozačkog sedišta. Udobnost bi bila još veća da su ivice prednjih sedišta bolje naglašene, a pomalo neugledno deluju i relativno tanak plastični upravljač i tvrde oplate prednjeg panela. To nisu preterano skupe stvari, tako da je prava šteta što se 'rio' i po tome ne izdvaja od dalekoistočne 'braće' od kojih u većini slučajeva odskače i po voznim karakteristikama, zahvaljujući dobro proračunatom sistemu oslanjanja i primeni pneumatika solidnog kvaliteta. Iako zbog zadržavanja cene u strogo kontrolisanim okvirima ova 'kija' nema nijedan od elektronskih sistema za unapređenje stabilnosti, 'rio' je pouzdan partner u svim situacijama.

Lak za vožnju

U krivinama dugo prati zadatu putanju, a kada se s brzinom pretera proklizava predvidivo, tako da se kontroliše bez posebnog napora. Na klizavoj podlozi, takođe, nije loš jer je obuven u solidne 'Hankukove' pneumatike ('sentum' serije) koji predstavljaju dobar kompromis između cene i kvaliteta. Za vozače sa sportskim ambicijama značajno je i da se ni posle više uzastopnih proklizavanja ne javlja neprijatan miris, karakterističan za većinu proizvoda dalekoistočne gumarske industrije.

Motor od 1,4 l je relativno jak (100 KS) za svoju kategoriju. Ima dva bregasta vratila u glavi, 16 ventila, multipoint elektronsko ubrizgavanje, a svoju savremenost iskazuje i ispunjavanjem 'evro 4' standarda. Ono što na tom agregatu nije za pohvalu je relativno visok režim rada (4.700 o/min.) u kome dostiže maksimalni obrtni moment od 127 Nm. Da bi odlučnije dejstvovali zato je neophodno da se motor zavrti na više obrtaje, što se plaća i nešto višom potrošnjom benzina. Prosek testa bio je 9,8 l/100 km, što je ipak previše za ovu veličinu motora.

Nešto veća potrošnja i nekoliko neuglednih detalja, međutim, ne mogu da pokvare veoma povoljan utisak o ovom vozilu koje se kao možda ni jedno južnokorejsko vozilo do sada ozbiljno približilo evropskim i japanskim uzorima. Za trenutnu cenu od 12.390 evra, 'kija rio 1.4 EX lajf' zaista ima šta da ponudi.

Aleksandar Andrić



Standardne smetnje


Usled prevelikog broja pitanja vezanih za problem velikog slova 'I” u Word-u kao i treperenja slike_arhiva monitora, ponovo objavljujemo načine otklanjanja ovih problema.

Veliko slovo 'I'

Otvorite Microsoft Word i iz menija odaberite Tools – AutoCorrect... (Microsoft Office 97, 2000) ili Tools – AutoCorrect Options... (Microsoft Office XP, 2003)

Na kartici AutoCorrect ćete pronaći, pored kvadratića za štikliranje (Check Box), i dva polja za unos teksta.Polja za unos teksta su smeštena u donjem delu prozora, odmah iznad tabele sa dve kolone. U prvo polje za unos teksta napišite malo slovo 'i'. Kada ste to učinili prikaz u tabeli ispod ovog polja će se promeniti prikazavši u koji karakter (znak) će malo slovo 'i' biti promenjeno. Primetićete da sledi veliko slovo. Sve što treba da uradite je da u drugom tekstualnom polju koje sledi u produžetku ponovo upišete malo slovo 'i'. Kliknite na taster Replace a zatim na taster OK.

Treperenje slike_arhiva

Problem nije veliki i možete ga lako rešitii to na sledeći način:

1. Kliknete desnim tasterom miša na prazan deo radne površine i iz padajućeg menija odaberete Properties. Prozor koji dobijete će vam biti poznat ukoliko ste nekada menjali desktop pozadinu.

2. Odaberite karticu Settings. Potom kliknute na taster Advanced koji se nalazi u donjem desnom uglu. Pre nego što se upustite u bilo kakvu izmenu na kartici Adapter (Win98) ili Monitor (WinXP), proverite da li je štiklirano polje 'Hide modes that this monitor cannot display” (WinXP). Optimum bi trebalo da bude između 70 i 85 Hertz za monitore veličine 17 inča.

Pitanja možete slati na tehnika@blic.co.yu

Nastavak na Blic...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Blic. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Blic. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.