Izvor: RTS, 17.Maj.2009, 12:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Alkohol krivac za rak pankreasa
Stručnjaci Mastrihtskog univerziteta iz Holandije poručuju da znatnija upotreba alkoholnih pića može vremenom da poveća rizik od raka pankreasa. Kod umerene potrošnje nije utvrđen povećan rizik od obolevanja.
Svakodnevna znatnija upotreba alkoholnih pića može vremenom da poveća rizik od raka pankreasa, poručuju holandski stručnjaci sa Mastrihtskog univerziteta.
Doktorka Mirjam Hajnen i njene kolege su ustanovili znatno veći rizik od pomenute vrste raka kod >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << ljudi i žena koji dnevno unose više od 30 miligrama etanola - što se postiže ispijanjem četiri čaše piva ili tri čaše vina ili nešto preko dve čaše džina, rakije, viskija i likera, prenosi Rojters.
S druge strane, kod male ili umerene potrošnje alkohola nije utvrđen povećan rizik obolevanja od raka pankreasa. Takođe nije ustanovljeno da neka određena vrsta pića stvara veći rizik od te vrste raka nego ostala pića.
Zaključci mastrihtskog tima počivaju na velikom uzoruku od 120.852 Holanđana, starosti između 55 i 69 godina, koji su od 1986. bili uključeni u dugogodišnju studiju potencijalno rizičnih faktora za rak.
Tokom trinaest godina praćenja ovih ljudi, među njima se pojavilo 350 slučajeva raka pankreasa, pri čemu su u 79 odsto slučajeva oboleli ljudi koji su prijavili da svaki dan konzumiraju alkohol.
Osobe koje su pile najviše alkohola bile su izložene gotovo 1,8 puta većem riziku da obole od raka pankreasa nego trezvenjaci i kada su uzeti u obzir faktori kao što su godine i pol ispitanika.
Kada su u obzir uzeti faktori kao što su pušenje, unos kalorija, konzumiranje voća i povrća i telesna masa, još uvek su ispitanici koji su najviše pili bili pod 1,6 puta većim rizikom da obole od raka pankreasa nego oni koji uopšte nisu pili.
"Ukoliko alkohol igra bilo kakvu ulogu u etiololgiji raka pankreasa, onda je to verovatno među onima koji mnogo piju", zaključak je holandskog tima, koji se zalaže za dalje, dugoročne studije, koje bi utvrdile kako veliki unos alkohola povećava rizik od raka pankreasa.





