Izvor: Piplmetar.rs, 03.Avg.2023, 13:30

Aeroflot u problemu sa delovima: Pilotima naređeno da sleću bez kočnica

Boeing 777, Airbus A321, A320 i A330 će sletati sa deaktivranim kočnicama, a piloti će svoje letelice zaustavljati uz pomoću obrnutog potiska

Salinger Igor


Nije tajna da se ruska civilna avijacija nalazi u velikim problemima usled međunarodnih sankcija koje su joj ograničile pristup rezervnim delovima za avione. Najnoviji izazov sa kojim se Aeroflot, odnosno njegovi piloti suočavaju je nedostatak ispravnih kočnica.
FL360aero >> Pročitaj celu vest na sajtu Piplmetar.rs << je na svom LinkedIn nalogu objavio da će ukupno devet putničkih aviona iz flote ruske nacionalne avio-kompanije od sada sletati bez kočnica.
Pet Boeinga 777, dva Airbusa A321 i po jedan A320 i A330 će sletati sa deaktivranim kočnicama, a piloti će svoje letelice zaustavljati uz pomoću obrnutog potiska (reverse thrust), navodi se u internom dokumentu Aeroflota koji je „procureo“ u javnost
Salinger Igor


Da je ovakav način sletanja opasan jasno je kao dan. Rizika je svestan i sam Aeroflot koji u dopisu pilotima navodi da će avioni imati tendenciju skretanja u stranu kada su kočnice deaktivirane. Kompanija je takođe skrenula pažnju pilotima na bočne vetrove koji mogu biti izuzetno opasni prilikom sletanja u režimu bez kočnica.
Na kraju se dodaje da postoji opasnost i od izletanja sa piste, a kompanija se potrudila da to dodatno naglasi dodavanjem 3 znaka uzvika na kraju rečenice.
Ovo je samo jedan u nizu problema i sigurnosnih pretnji sa kojima se kompanija suočava od februara 2022. godine. Da je rezervnih delova sve manje, a problema sve više objavila je i ruska istraživačka novinska stranica Proekt koja je ranije ove godine pisala o zataškivanju problema u Aeroflotu ali i drugim avio-kompanijama.

Nedostatak ispravnih delova je primorao Rusiju da rezervne komponente umesto na Zapadu traži od „alternativnih“ (nelegalnih iz ugla proizvođača aviona) izvora, a reč je naravo o Iranu. Ova zemlja već decenijama „prkosi“ sankcijama i (nesertifikovane) delove za avione proizvodi u svojim fabrikama.
Listi kupaca ovih komponenti su se od prošle godine pridružile i ruske avio-kompanije čiji će delovi za avione stizati sa Bliskog istoka.
(Aero.rs/AŠ)


Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Najnovije iz rubrike Avio kompanije

Video dana

Opširnije
Izvor: Telegraf.rs

Nastavak na Piplmetar.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Piplmetar.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Piplmetar.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.