Izvor: Piplmetar.rs, 03.Avg.2023, 13:30
Aeroflot u problemu sa delovima: Pilotima naređeno da sleću bez kočnica
Boeing 777, Airbus A321, A320 i A330 će sletati sa deaktivranim kočnicama, a piloti će svoje letelice zaustavljati uz pomoću obrnutog potiska
Salinger Igor
Nije tajna da se ruska civilna avijacija nalazi u velikim problemima usled međunarodnih sankcija koje su joj ograničile pristup rezervnim delovima za avione. Najnoviji izazov sa kojim se Aeroflot, odnosno njegovi piloti suočavaju je nedostatak ispravnih kočnica.
FL360aero >> Pročitaj celu vest na sajtu Piplmetar.rs << je na svom LinkedIn nalogu objavio da će ukupno devet putničkih aviona iz flote ruske nacionalne avio-kompanije od sada sletati bez kočnica.
Pet Boeinga 777, dva Airbusa A321 i po jedan A320 i A330 će sletati sa deaktivranim kočnicama, a piloti će svoje letelice zaustavljati uz pomoću obrnutog potiska (reverse thrust), navodi se u internom dokumentu Aeroflota koji je „procureo“ u javnost
Salinger Igor
Da je ovakav način sletanja opasan jasno je kao dan. Rizika je svestan i sam Aeroflot koji u dopisu pilotima navodi da će avioni imati tendenciju skretanja u stranu kada su kočnice deaktivirane. Kompanija je takođe skrenula pažnju pilotima na bočne vetrove koji mogu biti izuzetno opasni prilikom sletanja u režimu bez kočnica.
Na kraju se dodaje da postoji opasnost i od izletanja sa piste, a kompanija se potrudila da to dodatno naglasi dodavanjem 3 znaka uzvika na kraju rečenice.
Ovo je samo jedan u nizu problema i sigurnosnih pretnji sa kojima se kompanija suočava od februara 2022. godine. Da je rezervnih delova sve manje, a problema sve više objavila je i ruska istraživačka novinska stranica Proekt koja je ranije ove godine pisala o zataškivanju problema u Aeroflotu ali i drugim avio-kompanijama.
Nedostatak ispravnih delova je primorao Rusiju da rezervne komponente umesto na Zapadu traži od „alternativnih“ (nelegalnih iz ugla proizvođača aviona) izvora, a reč je naravo o Iranu. Ova zemlja već decenijama „prkosi“ sankcijama i (nesertifikovane) delove za avione proizvodi u svojim fabrikama.
Listi kupaca ovih komponenti su se od prošle godine pridružile i ruske avio-kompanije čiji će delovi za avione stizati sa Bliskog istoka.
(Aero.rs/AŠ)
Video: Povratak u zlatno doba avijacije: Otkrivamo čari TWA hotela na najpoznatijem aerodromu u svetu
Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).
Aero Telegraf zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Najnovije iz rubrike Avio kompanije
Video dana
Opširnije
Izvor: Telegraf.rs