Потрошачима у Европи враћено 10 милиона евра

Izvor: GradskeInfo.rs, 11.Maj.2023, 09:46

Потрошачима у Европи враћено 10 милиона евра

Током прошле године Мрежа европских потрошачких центара примила је 118.000 захтева потрошача, највише жалби на авио-превоз. Фото: Unsplash/alschim Како потрошачи да врате новац ако авио-компанија из друге земље откаже лет?
Коме да се жале уколико не уђу на концерт иако су карту купили >> Pročitaj celu vest na sajtu GradskeInfo.rs << раније преко интернета или ако им хотел наплати смештај више од онога што је наведено у резервацији. Европски потрошачи већину својих брига решавају уз помоћ Мреже европских потрошачких центара (ECC-Net), која је само прошле године помогла потрошачима да врате готово десет милиона евра.
Како наводе у свом најновијем извештају, велики је број примедби на авио-компаније. Иако према Уредби о правима путника у авио-саобраћају потрошачи у случају кашњења или других проблема имају право на 600 евра одштете, дешава се да авио-превозник одбије да плати или једноставно игнорише поступак рекламације. Мрежа европских потрошачких центара тада посредује у решавању тих спорова и то је њихов примарни посао. Ова мрежа је, наводе, током прошле године одговорила на око 118.000 захтева потрошача.
„То укључује кашњења летова, прескупе куће за одмор, лажне улазнице за концерте, отказане возове и још много тога. Циљ наших специјализованих правних стручњака из 29 земаља ЕУ јесте да увек пронађу праведно и вансудско решење. Прошле године смо успели да вратимо око 10 милиона евра за потрошаче, али је економска корист још већа, јер ова мрежа такође помаже у информисању и упозоравању потрошача. На пример, тиме што их учимо да препознају и избегну замке различитих обмањујућих пракси“ наводе из ове мреже.
Да напоменемо да и Србија иде у корак са ових успешним европским праксама. Од јула прошле године, када је активирана ИТ платформа за решавање ових спорова, забележено је 779 пријава потрошача, што довољно говори колико је било оправдано увођење ове обавезе. Укључивање трговаца у вансудско решавање потрошачких спорова дало је велике резултате и види се разлика у односу на 2021. годину, када није постојала обавеза трговаца да учествују у вансудском решавању потрошачких спорова.
Zbog visokih kamata drastičan pad kreditiranja

Преузмите андроид апликацију.
Чланак Потрошачима у Европи враћено 10 милиона евра се појављује прво на Најновије градске вести Нови Сад | Градске инфо.

Nastavak na GradskeInfo.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GradskeInfo.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GradskeInfo.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.