Моћ једне посластице коју сви једемо

Izvor: GradskeInfo.rs, 13.Jan.2025, 14:00

Моћ једне посластице коју сви једемо

Сваки дан уз комадић тамне чоколаде могао би смањити ризик од рака усне дупље за готово четвртину, открива ново истраживање. Фото: Pexels/Fotios photos Научници су утврдили да тамна чоколада спречава формирање смртоносних тумора у устима захваљујући хемијским једињењима против рака >> Pročitaj celu vest na sajtu GradskeInfo.rs << која се налазе у какау. Сличан ефекат имале су и слатке паприке, док друга воћа, поврће или витамини нису показали исти заштитни учинак упркос њиховој репутацији бораца против рака.
Забрињавајуће бројке о раку усне дупље Сваке године више од 10.000 људи у Енглеској добије дијагнозу рака усне дупље, док око 3.600 особа годишње изгуби живот од ове болести. Стопа оболевања порасла је за скоро 40% у последњој деценији, а за 140% у последњих 20 година. Ова болест сада односи више живота у Великој Британији него саобраћајне несреће.
Повећана конзумација алкохола, као један од главних окидача, и даље се сматра значајним фактором ризика, док дуван такође игра кључну улогу.
Чоколада и наука: Истраживање које охрабрује Научници са Медицинског универзитета Youjiang у Гуангxију, Кина, проучавали су исхрану скоро 10.000 добровољаца, од којих је трећина имала дијагнозу рака усне дупље. Циљ је био открити везе између одређених намирница и вероватноће развоја болести.
Резултати, објављени у часопису Frontiers in Nutrition, показали су да су од десет различитих категорија хране и пића само тамна чоколада и слатке паприке показале знакове заштите против тумора уста, смањујући ризик за 22% и 26% респективно.
За разлику од млечне чоколаде, која је више обрађена, тамна чоколада богата је природним биљним једињењима са антиканцерогеним ефектима. Међутим, истраживање није мерило тачну количину конзумиране чоколаде, већ само то да је редовно била део исхране.
Вишеструке здравствене користи тамне чоколаде Тамна чоколада је повезана и са другим здравственим предностима. Једна студија објављена у British Medical Journal-у сугерише да тамна чоколада може смањити ризик од развоја дијабетеса типа 2 за скоро петину. Истраживачи са Универзитета Харвард открили су да особе које једу тамну чоколаду имају мањи ризик од болести, док су они који конзумирају млечну чоколаду чешће добијали на тежини.
Иако тамна чоколада и слатке паприке могу допринети смањењу ризика од рака усне дупље, важно је напоменути да ни једна намирница није магично решење. Балансирана исхрана, умереност и здрав начин живота остају кључ за дугорочно здравље. Следећи пут када посегнете за коцкицом тамне чоколаде, знајте да чините нешто добро за своје тело – али, као и у свему, уживајте одговорно!
Преузмите андроид апликацију.
Чланак Моћ једне посластице коју сви једемо се појављује прво на Најновије градске вести Нови Сад | Градске инфо.

Nastavak na GradskeInfo.rs...



Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta GradskeInfo.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta GradskeInfo.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.