Pet tarifa za taksi od aerodroma

Izvor: B92, 03.Nov.2010, 13:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Pet tarifa za taksi od aerodroma

Pokušaj Grada Beograda da zavede red na aerodromu uvođenjem jedinstvenog cenovnika za taksi vožnje nailazi na otpor određenog broja taksista. Dugogodišnjem haosu sa taksi uslugama ne može se stati na kraj bez konačnog dogovora, a bitan uslov je i da se sami taksisti uključe u rešavanje problema. Oni, međutim, umesto toga, najavljuju proteste.

Izvor: Blic


U poslednjih nekoliko dana održano je niz sastanaka predstavnika Grada i taksi vozača koji bi trebalo da >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << daju konačno rešenje ovog problema. Grad želi da uvede tri tarife za prevoz od aerodroma, do centra grada vožnja bi 1.500 dinara, do prigradskih naselja 2.000, a do udaljenih mesta 3.800. Ovaj predlog naišao je na otpor pojedinih predstavnika taksista koji smatraju da je takva odluka u suprotnosti sa Zakonom o prevozu u drumskom saobraćaju, jer po tom normativu taksista mora da naplati onoliko koliko je otkucao taksimetar. Grad je juče izašao pred predstavnike taksista sa novim predlogom koji podrazumeva uvođenje još dve tarife za vožnje od vazdušne luke do grada i prigradskih naselja. Dejan Mali, član Gradskog veća, potvrdio za "Blic” da i dalje ima nesuglasica sa predstavnicima taksi udruženja, ali da pregovori idu na bolje.

- I sami taksisti su shvatili da je ova odluka u njihovu korist, ali i u korist mušterija. Najverovatnije će biti uvedene još dve tarife, jedna za destinacije bliže aerodromu, a druga za one najudaljenije - kaže Dejan Mali. On uverava da nikakav protest taksista ne dolazi u obzir posle održanog sastanka.

Novo tarifiranje vožnji trebalo bi da počne 15. novembra. U sindikatu taksista "Nezavisnost”, međutim, i dalje ostaju pri svom stavu da je uvođenje jedinstvenih tarifa suprotna zakonu i neprihvatljiva za vozače.

- Ukoliko grad želi da reši problem "divljih” taksista na aerodromu to ne može da učini tako što će kazniti poštene vozače i naterati ih da za vožnju, na primer, do Ledina i Karaburme naplaćuju isto po 1.500 dinara iako su Ledine od aerodroma udaljene svega pet kilometara - kaže Branko Vitorović, iz sindikata "Nezavisnost”. On nije mogao da potvrdi da li će taksisti blokirati grad ukoliko ne bude došlo do dogovora sa predstavnicima Grada.

I prvi pokušaj Grada Beograda da se uvede red među taksistima na aerodromu naišao je na otpor. Početkom jula meseca obeleženo je novo taksi stajalište, sa ciljem da se legalni taksisti odvoje od nelegalnih koji rade na dolaznom peronu aerodroma. Nakon toga u roku od nekoliko sati organizovan je protest, a "hladni rat” taksista trajao je nekoliko nedelja. Jedni su stajali na jednom, drugi na drugom stajalištu. Čak su i predstavnici pojedinih udruženja jedno vreme boravili ispred dolaznog perona i sami kontrolisali situaciju oko izdavanja brojeva za dolazak na peron. Poznato je da je Aerodrom "Nikola Tesla” u poslednjih nekoliko godina "radno mesto” za pojedine taksi vozače koji potkradu mušterije. Primera radi, tarifa "50 evra do centra” posebno je aktuelna za vreme turističkih manifestacija što sve opet kvari sliku naše prestonice u očima turista.

Sami uveli jedinstvene cene

Bez obzira na ishod pregovora Grada Beograda i predstavnika sindikata taksista, "Beogradski taksi” će uvesti jedinstvene cene za prevoz putnika od aerodroma do grada.

- Ukoliko Grad odustane mi ćemo sami uvesti jedinstvene cene pa neka se onda ljute na Beogradski taksi a ne na Grad Beograd. Naš predlog je da svako sa aerodroma vozi po istoj ceni, pa će onda kvalitet doći do izražaja - kažu u "Beogradskom taksiju”.

Nastavak na B92...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.