Olupina Costa Concordia magnet za turiste

Izvor: gDestinacija.com, 16.Jul.2012, 13:50   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Olupina "Costa Concordia" magnet za turiste

Prošlo je pola godine od nesreće velikog broda Costa Concordia kod ostrva Điljo – olupina je i dalje blizu obale, a brojni radoznalci žele da je vide. Ipak, brod predstavlja problem za životnu sredinu i imidž ostrva... Bilo je to 13. januara: pred obalom italijanskog ostrva Điljo, Costa Concordia je udarila u greben - na brodu je u tom trenutku bilo više od 4200 putnika i članova posade. Brod u koji je počela da prodire voda opasno se nagnuo, >> Pročitaj celu vest na sajtu gDestinacija.com << putnike ja uhvatila panika. Kapetan Frančesko Sketino je bio među prvima koji su napustili brod. Najveći broj putnika je morao još satima da čeka na dolazak spasilačkih ekipa i čamaca. 30 ljudi je poginulo, dve osobe se još vode kao nestale. Pola godine posle nesreće, nasukani brod je još na istom mestu. Postao je pravi magnet za turiste.Taksa za pristup ostrvuOd prvog jula, svako ko poseti Điljo mora da plati taksu od jednog i po evra. „Nju plaćaju mnogobrojni turisti koji dolaze samo na jedan dan da bi videli i fotografisali brod", kaže Marianđela Trafikante, novinarka magazina "Guida Vjađi". To je mala suma, ali vlasti se nadaju da će se zbog nje smanjiti broj posetilaca: „Ljudi ne ostaju ovde preko noći, ne ostavljaju novac, to nije nimalo veselo za hotelijere", kaže Trafikante. I pored toga, hoteli su tokom Uskrsa bili puni. To je i zasluga lokalnih vlasti, koje zdušno podržavaju turističku branšu. Pre nekoliko meseci, u Toskani je počela međunarodna medijska kampanja - na sajmovima i izložbama se promoviše ostrvo Điljo. Čak je i ministar turizma obišao region i obećao mu podršku. Marianđela Trafikante kaže da međunarodni mediji izveštavaju samo o turistima koji dolaze na nekoliko sati da bi videli olupinu - što je problem za upravu Đilja, jer kvari imidž ostrva kao privlačne turističke destinacije.Posledice po priroduSa ispumpavanjem nafte iz rezervoara Koste konkordije počelo se mesec dana posle nesreće. Ta riskantna operacija nije imala negativne posledice po životnu sredinu, kaže Đovana Amorozi iz nacionalnog parka Arkipelago toskano. Više naučnih analiza je pokazalo da okolina broda nije kontaminirana. No, najteže tek predstoji. Pre mesec dana, počelo je uklanjanje olupine. Ti radovi bi trebalo da traju godinu dana. „Najteže će biti izvlačenje broda na kopno u komadu, kako životna sredina ne bi bila ugrožena", kaže Karlo Femijani, inženjer jedne od firmi koja učestvuje u tim radovima. On kaže da će prilikom premeštanja broda stalno morati da se pazi da konstrukcija ne počne da puca. Ali, Femijani je optimista i veruje da će operacija biti uspešna.Kapetan i njegova savestKapetan Costa Concordia Frančesko Sketino, koji je u međuvremenu pušten iz kućnog pritvora, ponovo je dospeo na naslovne strane: „Ja sam žrtva sistema i ne smatram da sam počinio zločin", rekao je on za TV Kanal 5. I pored toga, kaže on nosi na savesti 32 žrtve i sve moli za oproštaj. Državno tužilaštvo ga optužuje za višestruko ubistvo iz nehata, havariju i napuštanje broda za vreme noćne evakuacije. Istraga sporo napreduje. Do početka suđenja bi mogle da prođu i godine.Izvor: dw.de Avio karte - gdestinacija.com

Nastavak na gDestinacija.com...






Povezane vesti

Olupina 'Costa Concordia' magnet za turiste

Izvor: medio.rs, 16.Jul.2012

Prošlo je pola godine od nesreće velikog broda Costa Concordia kod ostrva Điljo – olupina je i dalje blizu obale, a brojni radoznalci žele da je vide. Ipak, brod predstavlja problem za životnu sredinu i imidž ostrva.

Nastavak na medio.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta gDestinacija.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta gDestinacija.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.