Izvor: Blic, 17.Jan.2017, 17:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Prosečni vozač radi pet meseci samo za troškove automobila
Automobil, u proseku, godišnje gubi na vrednosti 1.000 KM, dok je prosečni godišnji trošak posedovanja i korištenja automobila 4.500 KM, ističe Aleksandar Jeftić, magistar saobraćaja iz Prijedora.
Prosečan radnik radi pet meseci samo za troškove automobila, navodi Jeftić.
Čak i da automobil uopšte ne vozimo, njegovo posedovanje košta nas 4,4 KM dnevno ili 1.600 KM godišnje, odnosno dve prosečne plate.
Jeftić je izračunao i da dnevni trošak >> Pročitaj celu vest na sajtu Blic << posedovanja i korištenja automobila iznosi 12 KM.
On podseća na mnogobrojne neizbežne troškove - registraciju automobila, koja prosečno iznosi 600 KM godišnje, kao i izdatke za gorivo.
- Ako prosečno godišnje pređemo 15.000 kilometara, uz prosečnu potrošnju od sedam litara i cenu goriva od 1,85 KM po litru - imamo trošak od 2.000 KM godišnje - navodi Jeftić.
Bar jednom godišnje moraju se zameniti ulje i filter ulja, te filter unutrašnjeg prostora, svake 2-3 godine filter goriva, filter vazduha, antifriz, ulje za kočnice, gume, a bar jednom u pet-šest godina treba uraditi veliki servis.
- Za redovno održavanje i popravke automobila treba potrošiti bar 700 KM godišnje - navodi Jeftić.
Tu su i razni troškovi: poput parkiranja, pranja automobila i putarina. Na godišnjem nivou iznose 200 KM, a postoji i niz drugih merljivih /zakup garaže ili parking-mesta/ i nemerljivih troškova poput zauzimanja prostora /garaža, nadstrešnica/, te betoniranja dvorišta.
On navodi da računica jasno pokazuje da je automobil "trošak - i to veliki", te da je možda bolje koristiti druge vidove prevoza: bicikl, javni prevoz, taksi ili rentakar, a novac za kupovinu automobila uložiti u nešto što će uštedeti ili doneti još novca.