
Izvor: Politika, 03.Apr.2009, 23:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Komšije spasavaju sezonu?
U odnosu na prethodnu godinu hoteli će ponuditi povoljnije aranžmane za 10 do 20 odsto, pa i 35 jevtinije, kao i mogućnost da se 14-dnevni boravak u predsezoni i postsezoni plaća po ceni za 12 dana, a sedmodnevni po ceni za 6 dana
Podgorica – Kriza je primorala promotere crnogorskog turizma na razmišljanje kako da iz okruženja ugoste što više gostiju, jer u njima vide spas od moguće propasti turističke sezone, a ne da, kao prošle godine, tim istim susedima >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << horski poručuju kako ih ne interesuju „paradajz turisti”, te da se Crna Gora okrenula elitnom turizmu. Ostalo je nejasno o kakvom je „elitnom turizmu” reč ako se zna da ova država na primorju ima svega nekoliko hotela sa pet zvezdica.
U vladi su svesni da će veliki broj gostiju ove godine morati još opreznije da planira svoj budžet za odmor pa su, kako je saopšteno iz Ministarstva turizma, odlučili da pokrenu akciju na svim nivoima sa ciljem da se smanje cene što većeg broja usluga u Crnoj Gori, pre svega prevoza, parkinga, plažnih rekvizita, privatnog smeštaja, ulaznica za kulturne događaje.
Ministar turizma Predrag Nenezić najavio je da će „verovatno biti smanjena taksa na vozila” koju su prošle godine plaćali turisti koji su dolazili na odmor u Crnu Goru, ali se još ne zna da li će smeti da unose i izvesne količine prehrambenih namirnica, što im je 2008. godine bilo zabranjeno vladinom uredbom.
Da bi privukli što veći broj turista u uslovima ekonomske krize usled koje će se mnogi teže odlučivati za odmor, hotelijeri i restorateri su ponudili niz povoljnosti za goste. Hoteli će ponuditi aranžmane za 10 do 20 odsto jevtinije, a u nekim slučajevima i do 35 posto, kao i mogućnost da se 14-dnevni boravak u predsezoni i postsezoni plaća po ceni za 12 dana, a sedmodnevni po ceni za 6 dana.
Vlasnici restorana su poručili da će cene svojih usluga smanjiti za 10 odsto uz obavezu zadržavanja postojećeg nivoa kvaliteta.
U akciji da turistu bude što jevtiniji boravak na plažama od Ulcinja do Herceg Novog uključiće se i Javno preduzeće „Morsko dobro” smanjenjem cene zakupa u svojim ugovorima za 12 odsto. Kako je saopšteno iz Ministarstva turizma trenutno je u toku kampanja usmerena na tržišta regiona koja obuhvataju Srbiju, Bosnu i Hercegovinu, Sloveniju, Hrvatsku, Makedoniju, Kosovo, Mađarsku i Albaniju, koje poslednjih godina beleže učešće u turističkom prometu Crne Gore od 50 do 55 odsto. Posebna pažnja posvetiće se skraćenju vremena zadržavanja turista na graničnim prelazima, izvršiće se kategorizacija šest marina tokom aprila a najkasnije do 15. juna.
Novica Đurić
[objavljeno: 04/04/2009]