Izvor: RTS, 08.Jul.2023, 05:55

Летњи шпиц близу врхунца – хоће ли "Никола Тесла" успети да одговори на још већи број путника

Пред Европом је изазовно лето, упозорава Европска организација за безбедност ваздухопловства. У наредних осам недеља очекује се да ће авио-саобраћај бити преоптерећен у многим земљама, међу којима је и Србија. Недостатак земаљског особља стручњаци виде као последицу >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << пандемије када је потражња пала за 80 одсто, да би се потом путовање ваздухом вратило у много већем обиму од очекиваног.
Многи се спремају за пут, али изгледа да авио-компаније и аеродроми нису спремни за тако велики број путника. Мучи их мањак радника и летачког особља, гужва на авионским рутама услед затварања украјинског ваздушног простора – све се скупило и успорило најбржи вид путовања. На Евроконтроловој листи најоптерећенијих аеродрома су и београдски и загребачки, а највеће гужве очекују се 8. и 15. јула. Расте и притисак Владе Србије на компанију која управља "Николом Теслом" – да боље одговори на потребе путника.

Горан Весић, министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре каже да је ситуација боља него што је била претходних недеља али да је далеко од жељене и од онога што су обавезе компаније "Ванси".
"Због тога инсистирам да се повећају плате људима који раде на сортирници. Ту је највећи проблем, радници читавих осам сати пребацују кофере", додаје Весић.
Петар Војиновић са ваздухопловног портала Танго Сикс наглашава да летови преко туристичких аранжмана најмање касне. Додаје да је тако јер је то важна ставка бизниса за авио-компаније.
И Немачка кубури са недостатком земаљског особља Слична је ситуација у целој Европи. Евроконтрол очекује око 33.000 летова дневно наредних осам недеља, око осам одсто више него прошле године.
Дописник РТС-а из Немачке Ненад Радичевић указује на то да су авио-компаније у тој земљи унајмиле више особља али да и долази до гужви.
"Пре свега, то се дешава на безбедносној контроли путника, или као на аеродромима попут минхенског да пртљаг не буде утоварен у авион због мањка земаљског особља", истиче Радичевић.
Наглашава да је аеродром у Франкфурту увео аутматизовану пасошку контролу.
Према речима Петра Војиновића, кадровски проблеми су дошли на наплату што због короне, када се десио колапс потражње тог вида саобраћаја за више од 80 одсто, а што због тога што се путовање ваздухом вратило у много већем обиму него што је то било ко очекивао.
"Ер Србија" у петак није отказивала летове из Београда. Јесте, кажу, било кашњења као и претходних дана, али не већег него код других авио-превозника, што показује да проблем није у појединачним компанијама.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.