Izvor: RTS, 25.Jun.2023, 12:06

Зашто је важно да се млади што раније финансијки описмене

Откривање пословног света, управљање кућним буџетом, значај штедње и улагања, али и ризици разумевања и пословања банака и других финансијских институција утичу на пословни и лични развој свих нас. Зато је Група за образовање коју чине достигнућа младих у Србији, >> Pročitaj celu vest na sajtu RTS << Нордеус фондација, Иницијатива Дигитална Србије и Центар за промоцију науке, удружена са шест компанија, покренула пројекат Финансијска писменост који помаже ученицима да ове појмове и процесе упознају на време и буду спремни да управљају својим финансијама.
Менаџер за програмска партнерства организације достигнућа младих у Србији Немања Главинић каже да не само да млади нису довољно финансијски писмени, већ да је то одлика целокупног друштва.

"Ученици немају тачно разумевање неких финансијских елемената, односно инструмената. Са друге стране, у данашње време то је неопходно за нормалан живот јер смо већ од раног узраста доносиоци неких финансијских одлука које директно утичу на нас и на нашу околину", рекао је Главинић.
Каже да су прво мапирали проблема када је реч о финансијској писмености. Онда су креирали садржаје и кренули у школе.
"Дакле улазили у учионице што је врло важан моменат, јер средњошколци нису толико навикли на стране елементе у учионици. И онда им дође неко ко долази из реалног бизниса, из пословног света и ко то што им прича ради свакодневно. Онда кроз игру и кроз осмишљене радионице заправо много лакше уче термине", објаснио је Главинић.
Ученица Четврте гимназије у Београду Соња Мудрић каже да се њена школа већ осам година бави предузетништвом и ученици су активно укључени у програме достигнућа младих, што им је омогућило да буду у предности.
"Али морам да признам да смо опет са друге стране, ми тек када је наш едукатор Игор, едукатор из ОТП банке, ушао у ствари успели да схватимо колико уопште ништа не знамо и колико смо се збуњивали око појмова шта је дебитна картица, шта је кредитна картица", каже Соња.
Средњошколци нису толико свесни колики су у ствари животни трошкови, јер не зарађују. 
"У овом свету и овом друштву је све важније и важније знати што више о финансијама и о функционисању токова новца. Предавања су била заиста веома занимљива, што нисам очекивао. И жао ми је што нисмо имали прилику да имамо више радионица и више предавања. Доста нових ствари сам научио и неке ствари о којима нисам имао довољну количину знања, стекао сам још веће знање. И драго ми је што је у моје школи конкретно професорка инсистирала да имамо више и више радионица", рекао је ученик Шесте београдске гимназије Михајло Поповић. 
Искуства и средњошколаца и ментора су веома позитивна, зато што су се и они негде вратили у средњу школу после дужег времена, рекао је Немања Главинић.
"Заправо, ретко ко је свестан шта се дешава у учионици и како изгледа учионица. Или смо давно били, или нам деца још увек нису тог узраста. Тако да, саме радионице су биле осмишљене тако да су подељене у три тематске целине, односно десиле су се три радионице на којима су они, или кроз игру, или кроз квиз, или кроз асоцијацију, или кроз креативне задатке које су имали да ураде, заправо можда и несвесно учили одређене термине и одређене постулате како те ствари функционишу", рекао је Главинић.
План је да се од следеће године програм прошири, а средњошколци кажу да су им најзанимљивије биле управо радионице.

Nastavak na RTS...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta RTS. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta RTS. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.