Izvor: Luftika.rs, 04.Mar.2024, 10:55

Sva 3 mobilna operatera u Srbiji dižu cene, rok za raskid ugovora obesmišljen

Operatori mobilne telefonije mts i Yettel povećali su cene od 1. marta, a A1 je najavio poskupljenje usluga od 1. aprila.
Za korisnike usluga prve dve kompanije, rok za raskid ugovora, ukoliko korisnici ne žele da plaćaju više, istekao je upravo 1. marta, pošto su krajem januara obavestili korisnike, iako mnogi to obaveštenje nisu videli.
Neki korisnici mts su iznenađeni, a neki tvrde da su dobili SMS.
Korisnici Yettel-a se žale da nisu ni primetili obaveštenje koje je >> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << sitnim slovima odštampano na prošlomesečnim računima.
YETTEL je od danas 1. marta PODIGAO CENE SVIM POSTOJEĆIM kоrisnicima mоbilnih pоstpaid paketa! Znači, potpišete ugovor sa ovim prevarantima, a oni u toku ugovora PROMENE USLOVE. Obaveštenje o poskupljenju su stavili na januarski račun, naravno najsitnijim mogućim fontom. Da vas… pic.twitter.com/bkLvRpSBN5
— Peđa Vučetić (@Pedjijatar) March 1, 2024

Korisnici usluga A1 imaju 30 dana na raspolaganju da raskinu ugovore bez naknade, ako ne pristaju na poskupljenje.
Međutim, ovo simultano poskupljenje sva tri operatora u kratkom roku čini pravo potrošača da raskinu ugovor bez naknade, ukoliko se ne slažu sa novom cenom, koje im garantuje Zakon o elektronskim komunikacijama – besmislenim, piše Danas.
Naime, u teoriji, ako potrošaču ne odgovara promena cene koju ima u ugovoru, on bi mogao za poskupljenje da kazni kompaniju odlaskom kod drugog opratora.
Ali kada sva tri poskupe, šta onda?
Jovan Ristić iz Udruženja potrošača Efektiva ocenjuje da ovakvo ponašanje operatora ukazuje da naše telekomunikaciono tržište nije pravo tržište.
– Nema validnih razloga za poskupljenje. Oni se pozivaju na inflaciju, ali nama inflacija pada, država se svim silama trudi da je obori. Posebno nema validnih razloga da se ta poskupljenja dese istovremeno. Mislim da bi Komisija za zaštitu konkurencije trebalo da se pozabavi ovime. Ovo je simulacija tržišta – napominje on za Danas.
Ističe i da je ovo razlog zašto treba imati i četvrtog mobilnog operatora.
Ristić ističe i da neki operatori imaju praksu odugovlačenja kada korisnik hoće da raskine ugovor.
– Govore ljudima kako treba kompanija da dozvoli da se ugovor raskine, da mora da se čeka na to. Građani treba da znaju da raskid ugovora nastaje u trenutku kada potrošač izjavi raskid. Nema šta kompanija da odobrava. Jedino može da se za raskid plaća naknada štete i u tom slučaju treba operatori da predoče korisnicima koliko će to da ih košta, pa oni da odluče da li hoće ili neće da raskidaju. Pošto ljudi uglavnom idu u poslovnice, pa im tamo govore kako ne mogu odmah da raskinu ugovor, najbolje da pošalju poštom zahtev za raskidom ugovora – savetuje Ristić.
On kaže da kada je donet Zakon o elektronskim komunikacijama, to je rađeno netransparentno, na sve načine se pokušala izbeći javna rasprava i kao rezultat nijedno udruženje potrošača nije učestvovalo u njegovoj izradi.
– U avgustu 2021. godine održana je ta javna rasprava koja je trajala jedan dan. Nigde nije bilo poziva za nju, a to znam jer sam tražio tu informaciju. Na kraju su tu učestvovali samo predstavnici operatora. Da jeste bio neko, sigurno bi se pobunio protiv toga da kreditni biro registruje obaveze prema telekomunikacionim kompanijama, što je prošlo u zakon – napominje on.
Ristić ističe da treba mobilnim operatorima zabraniti da menjaju uslove ugovora na određeno.
– Ovako, ako mogu ugovor na određeno da menjaju, kakva je razlika između ugovora na određeno i neodređeno – pita se on uz napomenu da ovakva istovremena poskupljenja obesmišljavaju pravo potrošača da raskine ugovor.
Ovde pročitajte kako raskinuti ugovor sa mobilnim operaterom bez nadoknade.
Najčešći kvarovi na mobilnim telefonima i kako da ih rešite

Nastavak na Luftika.rs...






Pročitaj ovu vest iz drugih izvora:
Povezane vesti

Kako raskinuti ugovor sa mobilnim operaterom? U ovih 7 slučajeva niste dužni da platite ni dinar!

Izvor: Luftika.rs, 04.Mar.2024

Prethodnih dana mobilni operateri u Srbiji podigli su cene svojih usluga, pa se revoltirani korisnici sa pravom pitaju kako raskinuti ugovor sa mobilnim operaterom?. Mts i Yettel povećali su cene od 1. marta, a A1 je najavio poskupljenje usluga od 1. aprila.. Za korisnike usluga prve dve kompanije,...

Nastavak na Luftika.rs...

Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Luftika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Luftika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.