Izvor: B92, 22.Sep.2008, 00:37 (ažurirano 02.Apr.2020.)
"Stanje nacije" na TV B92
Beograd -- Emisija "Stanje nacije" počela je sa emitovanjem danas u 18 sati na TV B92.
Cilj ove potpuno nove forme je da otkrije šta građani Srbije misle o temama koje utiču na njihov život. Emisija je bazirana na suočavanju gostiju i istraživanju javnog mnjena koje će svakodnevno raditi agencija za ta istraživanja "Strateždik marketing" na relevantnom uzorku.
Kao što politička elita osluškuje mišljenje građana, kako bi znala u kom pravcu treba da vodi >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << svoju poltiku, sličan cilj ima i emisija "Stanje nacije", ocenio je vlasnik licence za tu emisiju Dubravko Merlić.
On smatra da političari često raznim trikovima manipulišu mišljenjem javnosti i niko ne može da kaže šta građani Srbije zaista misle o nekoj temi.
"Procenili smo da je B92 sa svojim uredničkim usmerenjem u informativnom programu najzrelija televizija da napravimo prvu verziju formata, koji na zanimljiv, pomalo 'info-entertejment' način, kombinira ozbiljne sadržaje sa pomalo lakšim pristupom", kaže on.
"Mislim da ćemo u ovom formatu, kome je u biti proveravanje stanja nacije kroz istraživanje javnog mnjenja svakog dana na jednu top temu, dobiti nešto korisno i za televiziju i za društvo u Srbiji", kaže Merlić.
Teme će biti raznovrsne i ne samo političke. O njima će sa građanima i gostima razgovarati Roksanda Đorđević i Miloš Maksimović.
Roksanda i Miloš kažu da je ova emisija za njih veliki izazov jer će moći da napuste oštru i strogu formu govora i ponašanja koja se očekivala od njih dok su vodili vesti.
"Posle četiri godine rada isključivo na vestima, pravljenja priloga, pripremanja i vođenja istih, ovo je za mene korak napred. Nova je forma, možda još i zahtevnija i omogućava malo više slobode. Prvi put ću moći da ustanem, da šetam u kadru, da se više smejem", kaže Roksanda Đorđević.
"Pokušaćemo da to bude jedna opuštena emisija, da se na opušten način priča o ozbiljnim temama. Za mene to nije isto kao vesti, upravo će doći do izražaja neka druga stana ličnosti, neka kreativnost - od samog autfita, izgleda studija, do priče sa gostima", očekuje Miloš Maksimović.
Nakon emitovanja gledoci će moći da daju svoj sud o izabranoj temi. Građani moraju da pogode rezultat istraživanja koje je prethodno uradio Stratedžik marketing. Gledalac koji najbolje poznaje stanje nacije biće novčano nagrađen.