Izvor: B92, 08.Maj.2007, 12:00   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Selen protiv virusa HIV-a

Beograd -- Svakodnevno uzimanje selena kao dodatka u ishrani može da blokira širenje virusa HIV-a u krvi - otkriće američkih naučnika.

Naučnici sa Univerziteta u Majamiju su do tog zaključka došli nakon što su primetili manjak selena kod pacijenata zaraženih HIV-om, a njihovo devetomesečno istraživanje pokazalo je da uzimanje dodatnih količina tog minerala može da poboljša funkcionisanje imunskog sistema, navodi se u studiji.

Selen se preporučuje kao >> Pročitaj celu vest na sajtu B92 << dodatak antiretroviralnoj terapiji koju primaju seropozitivni pacijenti.

Istraživanje je sprovodeno tokom devet meseci na 91 pacijenta sa HIV-om. Oni su dnevno dobivali 200 mikrograma selena, a 83 pacijenta primala su placebo kapsule.

Na početku istraživanja pacijentima iz obe grupa izmeren je jednak nivo selena u krvi, ali je posle terapije, kako se očekivalo, nivo znatno povećan kod grupe koja je dnevno primala 200 mikrograma toga minerala.

Kod pacijenata s visokim nivoom selena u većini slučajeva primećen je manji nivo virusa HIV-a, kao i veća koncetracija ćelija CD4. Te ćelije imaju ključnu ulogu u borbi protiv infekcije.

Naučnici još nisu otkrili mehanizam zaštite selena, ali pretpostavljaju da je u pitanju dejstvo kao antioksidanasa.

"S obzirom na dosadašnju konvencionalnu terapiju 'koktelom' poznatih lekova, koji sprečava širenje virusa, naši rezultati pokazuju da bi pacijenti zaraženi HIV-om svakodnevnim uzimanjem selena dobili dodatnu jednostavnu, ne preterano skupu i sigurnu terapiju", navodi se u studiji, objavljenoj u medicinskom časopisu "Arčivs of internal medisin".

Nastavak na B92...



Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta B92. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta B92. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.