Saveti za poslovno korišćenje Pinterest-a

Izvor: Adriatalk.com, 13.Dec.2014, 16:58   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Saveti za poslovno korišćenje Pinterest-a

Poslovno korišćenje Pinteresta je tema o kojoj nije bilo puno reči na domaćem web-u, jer se radi o društvenoj mreži koja tek pridobija veću količinu korisnika u Srbiji. U prethodnom postu smo predstavili Pinterest i objasnili neke moguće primene. Ovaj post ćemo odgovoriti na neka od pitanja kada se radi o poslovnom korišćenju Pinterest-a. Međutim, veliki broj saveta možete koristiti i za svoj lični profil.

1. Planirajte kreiranje i organizaciju bordova – Isplanirajte >> Pročitaj celu vest na sajtu Adriatalk.com << koji bordovi i slike najbolje predstavljaju ono što želite da promovišete.

2. Dodajte “Pin It” dugme na vaš sajt – Potrudite se da olakšate vašim korisnicima/kupcima deljenje slika sa vašeg sajta na Pinterest.

3. Integrišite Pinterest sa ostalim društvenim mrežama – Automatsko deljenje fotografije sa Pinterest-a na druge društvene mreže upućuje vaše pratioce na tim društvenim mrežama na vaš Pinterest profil.

4. Kačite samo kvalitetne fotografije – Potrudite se da vaše fotografije budu kvalitetno urađene i u fokusu.

5. Na svaku sliku dodajte link ka vašem sajtu – Link možete ubaciti kao watermark ili suptilno u dnu fotografije.

6. Budite kreativni – Pokušajte da budete kreativni sa naslovima bordova, pinova, kao i sa opisima. U moru pinova morate se nekako izdvojitiu odnosu na konkurenciju.

7. Primenite SEO optimizaciju na vašim pinovima – SEO na Pinteres-u se svodi na smisleno korišćenje ključnih reči u naslovu i opisu pinova.

8. Pratite druge korisnike iz vaše industrije – Prateći druge korisnike i interakcijom sa njima gradite kredibilitet i uvećavate broj pratilaca.

9. Koristite “Rich Pins” – Rich pins vam omogućava unos dodatnih informacija pored redovnog unosa opisa. Za sada postoji 5 tipova “bogatih pinova”, a to su: filmovi, recepti članci, proizvodi i mesta. Npr. ako imate e-radnju moguće je da pinujete svoj proizvod, a u okviru pina, korisnici mogu da vide cenu u realnom vremenu, da li je proizvod na stanju, i gde može da se kupi.

10. Uvek linkujte pinove ka nečemu korisnom – Ispitajte šta vaši potencijalni klijenti/kupci smatraju korisnim, napravite sadržaj oko toga, a taj sadržaj linkujte na Pinterest.u.

11. Kreirajte grupne bordove – Kreirajte grupne bordove u koje ćete pozvati vaše najvernije pratioce i omogućite im da kače svoje pinove, vezane za vaš brend. Na ovaj način angažujete vaše pratioce kao svojevrsne brend ambasadore.

12. Redovno koristite Pinterest – Kako bi došli do većeg broja pratilaca i imali korist od upotrebe Pinterest-a, potrebno je da posvetite vreme ovoj društvenoj mreži i da redovno pinujete i promovišete zanimljiv sadržaj.

13. Koristite pinove sa velikom visinom (engl. height) – Pinterest ima fiksnu širinu pina, ali visina pina je skoro neograničena. Dugački pinovi lepše izgledaju u feed-u. Ovo je razlog zašto na Pinterest-u odlično prolaze infografici.

14. Koristite pinove sa više fotografija – Više fotografija unutar jednog pina je odlično za tutorijale, ali vodite računa da ne bude više od 4 fotografije u pinu, kako bi sve izgledalo pregledno. Ukoliko morate da u jedan pin stavite više od 4 fotografije slažite ih jednu na drugu.

15. Saznajte šta vaš kupac/klijent pinuje – Upoznavanjem svog savršenog kupca imaćete bolju sliku šta da pinujete.

16. Vodite računa o vremenu pinovanja – Za poslovno korišćenje Pinteresta neophodno je znati kada su vaši pratioci i potencijalni klijenti na sajtu. Dok to ne saznate, možete da pinujete od 2-4 popodne i noću, jer je tada onlajn najveća koncentracija korisnika Pinterest-a.

17. Pratite pinove sa vašeg sajta – Da bi lakše stupili u interakciju sa potencijalnim klijentom morate pratiti šta korisnici pinuju direktno sa vašeg sajta. Sve direktne pinove sa sajta možete naći na adresi: www.pinterest.com/source/vašsajt.com, gde umesto vašsajt.com upišete adresu vašeg sajta.

18. Koristite tagove kada se obraćate nekom – Ukoliko se nekome obraćate koristite @korisničkoime, gde korisničkoime, menjate sa korsničkim imenom korisnika kome se obraćate. Na ovaj način će ciljani korisnik biti obavešte da ste stupili u interakciju sa njim.

19. Komentarišite i lajkujte pinove drugih korisnika – Ukoliko redovno komentarišete i lajkujete pinove drugih korisnika, vaši pratioci će imati utisak da komuniciraju sa čovekom od krvi i mesa, a ne sa nekim hladnim brendom, što je neprocenjivo. Takođe, komentarisanje i lajkovanje vas predstavlja korisnicima koji još nisu vaši pratioci, te može biti i sjajan način privlačenja novih pratilaca.

20. Recite “Hvala” – Kada neko iznese svoje mišljenje ili ostavi komentar na vašm pinu, jednostavno mu se zahvalite. Na ovaj način pokazujete da brinete o mišljenju vaših pratilaca i da niste jedan od onih hladnih brendova koji je na Pinterest-u samo da bi zaradio nekoliko dinara više.

21. Kreirajte svoje pinove – Većina pinova (80%) na Pinterest-u su repinovi. Izdvojte se tako što ćete sve svoje pinove sami kreirati i budite u onih 20% korisnika koji veći deo svojih pinova sami kreiraju.

22. Koristite i drugi sadržaj sem fotografija – Osim fotografija u pinove možete da uključite i video klipove i slideshare prezentacije. Koristite ostale formate po potrebi.

23. Nemojte stalno promovisati samo sopstveni brend i proizvode – Ovo možda deluje čudno, jer svaki brend se i bavi društvenim mrežama da bi se promovisao. Međutim, potrebno je zadržati balans između vašeg sadržaja i sadržaja drugih. Kada je reć o sadržaju drugih, koristite sadržaj koji opisuje vaš brend ili vrednosti na kojima on počiva. Npr. Red Bull je poznat po promociji i sponzorisanju ekstremnih sportova, pa bi taj sadržaj mogao da uključi pipnove drugih korisnika koji prikazuju ekstremne sportove.

24. Nađite i kreirajte “sveže” pinove – Pinovi koje objavljujete ili repinujete moraju biti novi, i zanimljivi vašim pratiocima. Efekat je mnogo bolji kada vaši pratioci prvi put vide neki pin.

25. Koristite poziv na akciju u pinovima – Ukoliko želite da vaši pratioci nešto urade kada vide vaš pin, pozovite ih da to urade.

26. Organizujte takmičenja na Pinterest-u – Promovišete takmičenja na Pinterest-u, ali i na svom sajtu/blogu. Pogledajte i poštujte pravila organizacije takmičenja na Pinterest-u.

Nastavak na Adriatalk.com...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Adriatalk.com. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Adriatalk.com. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.