Reklama podelila Hrvate

Izvor: Politika, 26.Dec.2010, 00:03   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Reklama podelila Hrvate

Burne polemike u Hrvatskoj izazvalo je korišćenje pesme „Moja domovina” u reklami televizijskog operatera B-neta

Od našeg stalnog dopisnika

Zagreb – Pesma „Moja domovina” autora Zrinka Tutića, u čijem izvođenju su učestvovala brojna ugledna imena hrvatske estrade, nastala je u vreme kada je trebalo podizati patriotizam i rodoljubiva osećanja građana novonastajuće samostalne Hrvatske i često je izvođena maltene kao svečana pesma u mnogim >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << prilikama. U međuvremenu, kako se završio rat i svakodnevni život krenuo nekim drugim tokovima, u kojima se otkrivalo i kako je zemlja poharana od onih koji su se najviše busali u grudi njenim imenom, ova vesela pesmica je izgubila na svom prvobitnom značaju i pomalo skrajnuta. Sve do ovih dana kada je iznenada postala predmet vrućih polemika.

Povod je pojavljivanje „Moje domovine” u reklami televizijskog operatera B-neta, ovoga puta, naravno, ne da podiže rodoljubivi moral nego da privlači građane da kupuju njegove kablovske usluge.

Arsen Dedić, jedan od koautora te pesme, nije oduševljen njenom najnovijom sudbinom.

„Nije mi bilo milo to ni videti, niti čuti. Nisam saglasan s tom idejom. Nije to lepo”, kaže on u zagrebačkom „Jutarnjem listu”.

Njen idejni začetnik i autor Zrinko Tutić, međutim, misli sasvim drugačije.

„Ne vidim u ovome ništa problematično. Konačno, to je moja pesma i ja sam dopustio da se ona koristi u ovoj reklamnoj kampanji. Ne mislim da će me neko osuđivati zbog toga. Pesma je u jednom trenutku imala svoju misiju, ali sada, pitam vas kada ste je poslednji put čuli. Ona se više uopšte ne izvodi, pa ni u prigodnim prilikama. Stvar je percepcije kako ko doživljava ovaj potez i pesmu, ali ako ništa drugo – ona se vratila i oživela u jednom lepom, gotovo fasbinderovskom spotu”, ukazuje Tutić.

Drugačije opet rezonuje psiholog i publicista Mirjana Krizmanić, koja smatra da je korišćenje ove pesme na ovakav način „u najmanju ruku neukusno i nepošteno”.

„Ovo je profanacija nečega što je velikoj većini nešto značilo. Ona je bila više od pesme”, uverena je Krizmanićeva. Slično rezonuje i pevač Jasmin Stavros koji ističe da je „Moja domovina” svojevremeno imala veliku simboličku i emocionalnu težinu i tako ju je, smatra on, trebalo i upamtiti.

„Žao mi je što će mlađe generacije tu pesmu povezivati s reklamom nekog proizvoda”, dodaje on, a Oliver Dragojević smatra da se „pesma koja je imala harizmu nije smela prodati za reklamu”.

Popularni pevač Jura Stublić, koji je takođe učestvovao u zajedničkom izvođenju ove pesme, nema ništa protiv Tutićeve odluke.

„Ako se autor složio i bio adekvatno nagrađen od firme koju reklamira, onda ne mogu imati ništa protiv”, kaže on i napominje: „Setimo se da se i hrvatska himna svojevremeno koristila u reklami za neko pivo, pa šta”.

R. Arsenić

objavljeno: 26.12.2010

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.