Izvor: Politika, 26.Okt.2014, 23:02 (ažurirano 02.Apr.2020.)
„Poziv na buđenje” zamenio polivanje vodom
Po uzoru na letošnju ledenu akciju, u Britaniji pokrenuta akcija u kojoj poznati treba da naprave selfi čim se probude
„Ledeni izazov” koji je letos zahvatio pola sveta, pao je u zaborav jednako brzo kako se i širio. Čim je leto prošlo, od polivanja ledenom vodom u ime humanosti ostali su samo brojni snimci na društvenim mrežama i „Jutjubu” i primer uspešne kampanje za prikupljanje novca u humanitarne svrhe. Na račun Američke fondacije za borbu protiv Lu Gerigove >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << bolesti (neurološko oboljenje koje se stručno zove amiotrofična lateralna skleroza), kao rezultat akcije u kojoj su se polivali poznati sportisti, glumci, pevači, poslovni ljudi i političari, uplaćen je 101 milion dolara za samo mesec dana (od 29. jula do 29. avgusta). Ta suma je 35 puta veća od donacija koje su prikupili za isti period prethodne godine.
Lijam Nison
Prema podacima sa sajta ovog udruženja, poznati i anonimni darodavci i firme poklanjali su od jednog do čak 200.000 dolara. Koliko je ukupno novca sakupljeno, gotovo je nemoguće pouzdano proceniti, jer su donacije uplaćivane ne samo američkom udruženju, nego i drugim humanitarnim organizacijama za borbu protiv različitih bolesti u Severnoj Americi, Evropi i Australiji.
Uspeh „ledenog izazova” pripisuje se njegovoj jednostavnosti, originalnosti, humanom cilju, učešću poznatih ličnosti i atraktivnom načinu širenja – preko javne nominacije onih koji bi trebalo da budu sledeći učesnici. Imajući u vidu rezultate te akcije, postavlja se pitanje da li bi ona mogla da posluži kao model za neke druge kampanje prikupljanja novca u humanitarne svrhe, na primer, za lečenje ebole.
Po uzoru na „ledeni izazov”, a opet, primereno godišnjem dobu i vremenskim prilikama, u Velikoj Britaniji je pokrenuta akcija „poziv na buđenje” u kojoj poznati treba da naprave selfi čim se probude, da fotografiju postave na društvene mreže, pozovu osobu po izboru da učini isto i na račun Unicefa uplate novac za pomoć deci u Siriji. Ideja je potekla od Džemime Kan, urednice magazina „Veniti fer” i ambasadorke Unicefa za Veliku Britaniju, a pridružili su joj se model Naomi Kembel, TV kuvar Najdžela Loson, pevačica Natali Imbrulja, glumci Hju Grant i Lijam Nison i drugi.
Hju Grant
Sve što je dovelo do uspeha „ledenog izazova”, preslikano je u „poziv na buđenje”. Budući da u njemu učestvuju poznate ličnosti, može da se očekuje da će i njihovi obožavatelji da požele da ih i u ovome kopiraju. Takođe, prilagođen je vremenskim prilikama, jednostavan, sve se, naravno, dešava tamo gde se realni život preselio – na društvenim mrežama, a zadovoljiće znatiželju onih koji bi da zavire u spavaću sobu poznatih i vide, na primer, u čemu spavaju.
Dakle, svi elementi za uspeh su tu, ali kakav će efekat imati ovaj izazov?
A. Marinković
objavljeno: 27.10.2014.
Unicefov "Poziv na buđenje" zamenio polivanje vodom
Izvor: B92, 27.Okt.2014, 10:31
Po uzoru na letošnju "ledenu akciju", u Velikoj Britaniji pokrenuta je akcija u kojoj poznati treba da naprave "selfi" čim se probude...„Ledeni izazov” koji je letos zahvatio pola sveta, pao je u zaborav jednako brzo kako se i širio. Čim je leto prošlo, od polivanja ledenom vodom u ime humanosti...