Najčešći kvarovi na mobilnim telefonima i kako da ih rešite

Izvor: Luftika.rs, 26.Jun.2023, 15:12

Najčešći kvarovi na mobilnim telefonima i kako da ih rešite

Mobilni telefoni su postali neizostavni deo našeg svakodnevnog života, ali kao i svaka tehnologija, i oni su podložni kvarovima.
Nekada se iznenadimo kada naš telefon ne funkcioniše kako treba, ali ne brinite, u većini slučajeva postoji rešenje!
U ovom blogu, upoznaćemo vas sa najčešćim kvarovima na mobilnim telefonima i pružiti vam detaljne instrukcije kako da ih sami rešite.
#1 Brzo pražnjenje baterije Mnogi korisnici se žale na brzo pražnjenje >> Pročitaj celu vest na sajtu Luftika.rs << baterije na svojim telefonima. Ovaj problem se najčešće javlja na starijim modelima, ali može se desiti i na novijim uređajima.
Da biste rešili ovaj problem, prvo proverite da li imate uključene energetski zahtevne opcije kao što su GPS, Bluetooth ili sinhronizacija podataka u pozadini.
Isključivanje nepotrebnih funkcija može značajno produžiti trajanje baterije. Takođe, redovno ažurirajte softver na svom telefonu, jer proizvođači često izbacuju nadogradnje koje poboljšavaju trajanje baterije.
Ukoliko imate stariji model telefona i ovaj problem se neprestano javlja, možda otkup telefona nije loša opcija.
#2 Zelena linija na ekranu kod iPhone uređaja Vlasnici iPhone uređaja mogu se suočiti sa pojavom zelene linije na ekranu. Ovaj problem se najčešće javlja zbog neispravnog povezivanja flet kabla koji povezuje ekran sa matičnom pločom.
Ovaj problem najčešće se javlja na određenim modelima iPhone-a, kao što su iPhone X, 11, 12 i 13.
Ako potražite rešenje na Apple forumu podrške, primetićete da ne postoji konkretan odgovor ili rešenje za ovu situaciju, te kompanija Apple pruža brzu zamenu telefona ukoliko se suočite sa ovim problemom.
Ono što možete isprobati su sledeće stvari:
Ponovno pokretanje iPhone-a – To će izbrisati keš memoriju, privremene podatke i osloboditi prostor na telefonu. Pritisnite i držite dugme za uključivanje/isključivanje zajedno sa dugmetom za smanjivanje jačine zvuka. Prevucite strelicu koja se pojavi na ekranu udesno i nakon nekoliko sekundi pritisnite dugme za uključivanje. Pokretanje iPhone-a u režimu oporavka – Ovaj proces neće izbrisati podatke sa telefona, već će instalirati najnoviju verziju iOS-a (ali je uvek dobro napraviti rezervnu kopiju podataka prethodno). Povežite telefon sa računarom koristeći USB kabl, pokrenite iTunes i prinudno ponovo pokrenite uređaj pritiskom na dugme za smanjivanje jačine zvuka i dugme za uključivanje zajedno. Na iTunes-u će vam biti ponuđena opcija za ažuriranje, jednostavno je izaberite. Resetovanje telefona – Izvršite standardni postupak resetovanja telefona.
#3 Pregrevanje telefona Kada primetite da vam se telefon pregreva, prvo proverite da li je uključeno nešto “energetski zahtevno” kao što je igranje igara ili korišćenje intenzivnih aplikacija, kao što su Instagram i Facebook. Ako je to slučaj, dajte telefonu malo vremena da se ohladi.
Pored toga, proverite da li je zaštitna maska ili futrola na telefonu koja može ometati protok vazduha. Ukoliko se problem nastavi, možda je vreme da proverite bateriju.
U nekim slučajevima, pregrevanje telefona može biti posledica slabosti baterije koja se brzo prazni ili se pregreva. U tom slučaju, posetite ovlašćeni servis kako biste zamenili bateriju.
#4 Problem sa zvukom i spikerom tokom poziva Ako imate problema sa zvukom ili spikerom tokom poziva, prvo proverite da li je zvučnik prekriven prljavštinom ili prašinom. Očistite ga pažljivo mekanom četkicom ili komprimovanim vazduhom.
Takođe, proverite da li je glasnoća zvuka podešena na odgovarajući nivo.
Ukoliko ove mere ne pomognu, možete pokušati resetovanje telefona na fabrička podešavanja. Ali pre nego što to uradite, ne zaboravite da napravite sigurnosnu kopiju svih važnih podataka.
#5 Ekran osetljiv na dodir ne reaguje Ako primetite da ekran vašeg telefona ne reaguje na dodir ili da ima spor odziv, prvo proverite da li je ekran čist od otisaka prstiju, masnoće ili prašine. Lagano ga obrišite mekom krpom ili maramicom.
Ukoliko problem i dalje postoji, možda je potrebno kalibrirati ekran. Uđite u postavke telefona, potražite opciju za kalibraciju ekrana i pratite uputstva. Ako ni to ne reši problem, možda je vreme da posetite servis kako biste zamenili ekran ili popravili hardverski kvar.
#6 Gubitak ili slab signal Loš ili nepostojeći signal može biti frustrirajući, pogotovo kada trebate da obavljate pozive ili koristite internet.
Ukoliko imate problema sa signalom, prvo proverite da li je vaša SIM kartica pravilno postavljena. Izvadite je, obrišite blago vlažnom krpom i ponovo je stavite nazad.
Takođe, proverite da li se nalazite u području sa slabim signalom. U tom slučaju, možete probati da promenite lokaciju ili se približite prozoru. Ukoliko problem i dalje postoji, kontaktirajte svog operatera mobilne telefonije kako biste proverili da li postoji problem sa mrežom.
#7 Problemi sa kamerom Ako primetite da vaša kamera na telefonu ne radi ispravno, prvo proverite da li je sočivo kamere pravilno očišćeno od otisaka prstiju ili prašine. Lagano obrišite sočivo mekom krpom ili maramicom. Ukoliko to ne reši problem, proverite postavke kamere i uverite se da su pravilno podešene.
Ukoliko i dalje imate problema, možda je potrebno ažurirati softver telefona ili resetovati kamernu aplikaciju. U slučaju da je problem hardverske prirode, posetite servis kako biste popravili ili zamenili kameru.
Važno je da se pri rešavanju ovih problema pridržavate uputstava proizvođača i budete oprezni. Ukoliko niste sigurni u svoje veštine ili se radi o kompleksnijem kvaru, preporučuje se da kontaktirate ovlašćeni servis ili stručnjaka za pomoć.
Kvarovi na mobilnim telefonima mogu biti frustrirajući, ali uz malo znanja i pažnje, mnoge probleme možete rešiti sami. Važno je da budete oprezni i nežni prilikom rukovanja telefonom, kao i da redovno ažurirate softver i održavate uređaj čistim.
Ukoliko se problemi nastave ili se radi o hardverskim kvarovima, uvek se obratite ovlašćenom servisu za stručnu pomoć.
Pratite naš sajt za još korisnih saveta!

Nastavak na Luftika.rs...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Luftika.rs. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Luftika.rs. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.