Lista čekanja i za „luj viton” torbu

Izvor: Politika, 22.Sep.2013, 23:06   (ažurirano 02.Apr.2020.)

Lista čekanja i za „luj viton” torbu

Posle luksuznog brenda „ermes”, konglomerat LVMH se poslužio „strategijom retkosti” da poveća ekskluzivnost

U londonskoj ulici Bond u izlogu radnje „Luj Viton” stoji torba od 4.000 evra i na njoj natpis – „nije na prodaju”. Unutar radnje, u kompjuteru, postoji lista čekanja sa četrdesetak imena koja očekuju torbe. One će stići u radnje krajem septembra ili početkom oktobra, kažu prodavačice.

Izgleda da napori firme „Luj Viton” da se pozicionira >> Pročitaj celu vest na sajtu Politika << kao ekskluzivni brend daju rezultate, konstatuje Rojters. Posle „Ermesa”, koji je pravio liste čekanja za čuvenu „birkin” torbu, konglomerat LVMH poslužio se taktikom veštačke nestašice kojom povećava ekskluzivnost brenda.

Torba „kapisin”, nazvana po pariskoj ulici u kojoj je „Luj Viton” 1854. otvorio prvu radnju, pojavila se u junu. Napravljena je od najbolje teleće kože, uz minimalnu hemijsku obradu. U međuvremenu je s njom u ruci viđena Andželina Džoli, ali dame koje pokušaju da je pronađu u nekoj od radnji sa prepoznatljivim logom LV proći će slično kao kada je Samanta u TV seriji „Seks i grad” pokušala da kupi „Ermesovu” tašnu:

„To nije tašna, to je ’birkinka’. Stavićemo vas na listu čekanja”, odgovorio je prodavac Samanti u popularnoj seriji.

Slična fama se sada stvara oko „kapisinke”. U londonskoj radnji prodavci su rekli Rojtersovoj reporterki da su tokom leta dobijali po nekoliko torbi svake druge nedelje, što ukazuje na to da možda namerno stvaraju nestašicu po „Ermesovom” receptu. U kompaniji nisu hteli da komentarišu ove navode.

Analitičari kažu da je lista čekanja dobar znak za kompaniju.

„’Luj Viton’ je morao da radi na imidžu brenda koji ne može svako da ima. U tome im svakako mogu pomoći proizvodi za kojima postoji potražnja, a nema ih dovoljno da se zadovolje svačije potrebe”, kaže Luka Sokla, analitičar banke Pariba.

Kuća „Luj Viton”, koja ostvaruje polovinu ukupnog operativnog profita konglomerata luksuza LVMN, povećala je ove godine prodaju za pet odsto. Godišnje proda robe u vrednosti od oko sedam milijardi evra, dvostruko više nego njen konkurent „Guči”. Međutim, akcije su od početka godine imale nisku cenu, delom i zbog straha investitora da se tržište zasitilo sveprisutnih slova LV.

„Strategija retkosti” je samo jedna od taktika kojoj pribegavaju luksuzni brendovi da bi povećali privlačnost svojih proizvoda. Dok na jednoj strani brza moda izbacuje sve jeftinije cipele i haljine, luksuzna roba nikad nije bila skuplja, što je takođe smišljen potez, piše portal „Biznis ov fešn”.

„Barberi” je početkom godine priznao da će povećati cene kako bi privukao nove bogate kupce koji žele da imaju nešto što drugi ne mogu.

Prema podacima Američkog biroa za statistiku rada, cena luksuzne robe je za poslednjih 10 godina skočila za 60 odsto, dok je opšta inflacija iznosila 27 procenata. Najjeftinija „keli” torba 2000. godine koštala je 4.800 dolara, a sada staje 7.600. Cipele dizajnera Manola Blanika, koje je proslavila Keri Bredšo, koštale su u vreme emitovanja TV serije „Seks i grad” 485 dolara, a danas je isti stil za 56 odsto skuplji.

Potražnja je uprkos poskupljenju velika, jer je sve više onih koji mogu da priušte taj luksuz. Broj ljudi sa sedmocifrenim dolarskim imetkom porastao je za 9,2 odsto u 2012. na 12 miliona, podaci su konsultantske firme „Kapgemini”. Najviše ih je u SAD, ali se u istom periodu u azijsko-pacifičkom regionu broj milionera povećao na 3,68 miliona.

Ako se potražnja zadrži, cene će biti još veće, kažu poznavaoci tržišta luksuza. Na sajtu net-a-porte u ponudi je više od sto pari cipela skupljih od hiljadu dolara, a dva para marke „lubuten” koštaju preko 6.000 dolara.

------------------------------------------------------------

„Birkinka” se čekala šest godina

Cena najpopularnijih „Ermesovih” tašni kreće se između 7.000 i 30.000 evra.

Trapezasta „birkinka” nastala je 1982. i posvećena je glumici Džejn Birkin, i od tada ima status modne ikone. Svaka je napravljena ručno od najkvalitetnije kože. Lista čekanja je u jednom trenutku dostigla šest godina. „Ermes” je 2010. objavio da se liste ukidaju, jer će povećanjem kapaciteta proizvodnje tašne biti dostupnije.

Druga isto tako čuvena torba „keli” dobila je ime po princezi od Monaka – Grejs Keli, koja je jednu takvu nosila u Hičkokovom filmu „Uhvatiti lopova”. Dve godine kasnije, kada je već bila u braku sa Princom Renijeom od Monaka, tu istu torbu je iskoristila da od paparaca sakrije trudnički stomačić.

J. J. K.

objavljeno: 23.09.2013.

Nastavak na Politika...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Politika. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Politika. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.