Izvor: Kurir, 14.Mar.2011, 16:20 (ažurirano 02.Apr.2020.)
KAFA ŠTITI OD ŠLOGA
DALAS - Žene koje piju najmanje šolju kafe svakodnevno izložene su 22 do 25 odsto manjoj opasnosti od vaskularno-cerebralnih napada u odnosu na one koje piju manje kafe ili je uopšte ne piju, pokazali su rezultati istraživanja grupe naučnika iz švedskog instituta "Karolinska", objavljeni u veb izdanju časopisa Američkog kardiološkog udruženja "Strouk" (Stroke).
Naučnici su došli do tog rezultata obavivši ispitivanje na 34.670 Šveđanki između 49 i 83 godine koje je trajalo >> Pročitaj celu vest na sajtu Kurir << oko 10 godina, prenela je agencija AP.
Na početku istraživanja je među tim ženama sprovedena anketa o količini kafe koju svakodnevno popiju, a potom je obavljena analiza njihovih zdravstvenih kartona radi utvrđivanja broja vaskularno-cerebralnih napada koji su potom usledili.
Ukupno je registrovano 1.680 tih napada, među kojima 205 kod žena koje su pile manje od šolje kafe dnevno ili nijednu.












