
Izvor: Adriatalk.com, 14.Sep.2014, 14:21 (ažurirano 02.Apr.2020.)
Beeshaper – servis koji će promeniti marketing na društvenim medijima
Beeshaper je najnoviji startap koji će se baviti marketingom uticaja (influence marketingom) u širem smislu. To u praksi znači da će se preko servisa uparivati kompanije koje žele da promovišu sebe i svoje proizvode/usluge i korisnici društvenih medija koji žele da preporuče kampanje kompanija iz sistema. Na ovaj način će korisnici društvenih medija biti u mogućnosti da zarade novac za deljenje kampanja koje bi verovatno svakako delili, a kompanije bi trebalo da postižu bolje efekte >> Pročitaj celu vest na sajtu Adriatalk.com << kampanja na društvenim mrežama.
Na društvenim mrežama se pojavila i sumnja u verodostojnost ovakvih plaćenih mišljenja, a pojedini korisnici su i pomalo uvredljivo komentarisali da tako “mali Perica zamišlja marketing na društvenim medijima”. Ipak, ukoliko se malo udubi u razumevanje servisa, jasno se vidi da ovakav način preporuke je sasvim legitiman, a verodostojnost samih preporuka zavisi isključivo od korisnika društvenih mreža, tj. od njihove iskrenosti prema svojim prijateljima/pratiocima. Dalje, servis obećava da će sastavljati tim korisnika, koji će odlučivati da li je kampanja uopšte vredna deljenja.
Kampanje sa Beeshaper-a neće biti ekskluzivne za tzv. “uticajne” korisnike, i to je jedna od najvećih prednosti ovog servisa. Beeshaper je jedinstven i po tome što je za svoje lansiranje koristio sopstveni servis. Rezultate kampanje, ekipa iz Beeshaper-a je predstavila u vidu interesatne infografike koju možete videti ispod intervjua koji sledi.
Povodom lansiranja Beeshaper-a, kontaktirali smo i njegovu suosnivačicu Draganu Đermanović, poznatu blogerku i PR stručnjaka.
1. Kako je došlo do ideje za Beeshaper?
Dragana Đermanović (DDJ): BeeShaper je nastao iz potreba naše prpepper agencije. Radimo zanimljive stvari za klijente o kojima nam je potrebno mišljenje zajednice. Stil “vuci za rukav” ili pojedinačna plaćanja ljudima na netu nisu fer, efikasna i održiva rešenja. Želeli smo da našu ideju/kampanju dobiju ljudi koji bi za nju mogli biti zainteresovani, da oni podele svoje objektivno mišljenje o njoj i da ih spram rezultata koji postignu platimo. A da pri tom sve bude jasno, transparentno i pošteno do svih: do nas (kampanje), do zajednice (jer je sve transparentno) i do korisnika (pošteno je plaćen za ono što uradi). Zašto bi bilo ok platiti FB ili “uticajnog” twiteraša za promociju i podršku, a ne i veći broj ljudi zanteresovanih za promociju poruke? Rešavali smo svoj problem i rešenje ponudili svima.
2. Kako funkcioniše Beeshaper?
DDj: Kompanija postavi kampanju, opis kampanje dolazi na adresu naših najuspešnijih korisnika (članovi TIMa) koji je procenjuju dajući ili potvrdu da je kampanja vredna deljenja ili predlog kompaniji kako da je učini vrednijom. Tada je servis verifikuje klijentu i startujemo. BeeShaper u svojoj bazi bira idealne predstavnike brenda, korisnike koji prate oblast, imaju interesovanja i vrednosti koje promoviše sam brend. Nije svaka kampanja verifikovana i ne dobijaju svi Shaperi iste kampanje. Učestvovanje u kampanji podrazumeva deljenje BeeLinka – jedinstvenog linka za svakog korisnika i za svaku kampanju, sa svojim prijateljima na društvenim mrežama. Poruka koju korisnici prosleđuju uz BeeLink je njihovo mišljenje o kampanji, koje mora biti lično, objektivno, a samim tim jedinstveno od korisnika do korisnika. Ljudi pričaju ljudima o brendovima koje prate i za to su plaćeni i nagrađeni. Tako radi BeeShaper.
3. Koliko se može verovati preporukama na društvenim medijima koje su plaćene?
DDj: Mislim da poruku treba procenjivati na osnovu činjenica koje se putem nje iznose, a ne na osnovu motiva sa kojim je izneta. Da biste podelili poruku koja je vredna vašoj zajednici (a samo takve treba deliti po mom mišljenju), pre svega treba da učestvujete u kampanji vrednoj deljenja. Posao BeeShapera i TIMa je da uvek bude tako. Ja mislim da će BeeShaper uraditi još jednu bitnu stvar: “legalizovati” već ozbiljno raširen zanat tajnog zagovaranja na internetu. Mnoge poruke koje smo primali do sada su bile podeljene iz ličnog (finansijskog i drugog) interesa pojedinca, ali to nismo znali. Meni ne smeta da moj prijatelj zaradi od svojih aktivnosti na mrežama, smeta mi ako za to ne znam odmah. Kao što rekoh – vrednost poruke je u činjenicama i njenom značaju za moj život, ne u motivu sa kojim je poruka podeljena.
4. Koliko je ljudi i koliko dugo radilo na projektu?
DDj: Trenutno nas je dvadesetoro. Tu su analitičari, programeri, dizjaneri, pravni tim… na projektu radimo tačno 20 meseci, ali posao ni blizu nije završen.
5. Kakvi su dalji planovi za servis, koja tržišta ciljate?
DDj: Planovi su uvođenje novih mogućnosti pre svega za individualne korisnike, ali i za kompanije. Naravno, širenje servisa na druga tržišta je jedan od planova.