Alkolok uređaji za manje saobraćajnih nesreća

Izvor: Mondo, 09.Avg.2016, 16:51   (ažurirano 02.Apr.2020.)

"Alkolok" uređaji za manje saobraćajnih nesreća

Vožnja pod uticajem alkohola ne sme da bude pitanje lične odluke. Razmatra se uvođenje tehničkih ograničenja.

Foto: Guliver/Getty images/Thinkstock

  Trendovi ponašanja mladih ljudi u saobraćaju takvi su da se razmišlja i o tehničkim ograničenjima, poput "alkolok" uređaja, koji ne dozvoljava startovanje vozila, ukoliko je osoba pod dejstvom alkohola, izjavio je danas pomoćnik ministra zadužen za drumski saobraćaj Saša Stojanović.

"U >> Pročitaj celu vest na sajtu Mondo << tom smislu, sa brojem žrtava koje imamo svake godine na putevima, bez obzira što imamo trend pada, nećemo sigurno kao država dozvoliti da to bude individualna odluka vozača, učesnika u saobraćaju, da li će sesti u alkoholisanom stanju za volan, ili ne", rekao je Stojanović Tanjugu.

Istakao je da je "očigledno" da se kao društvo još uvek nalazimo u takvom stadijumu razvoja i trendovi ponašanja mladih ljudi su takvi da se mora pribeći i nekim tehničkim ograničenjima koja postoje u nekim evropskim zemljama, poput "alkoloka".

Stojanović tvrdi da se govori isključivo o efektima bezbednosti saobraćaja, te da će edukacija dece najmlađih uzrasta, sa kojom se kroz akcioni plan krenulo, davati efekte tek kroz nekoliko godina.

"Deca će sazrevati sa svešću o nužnosti pristojnog saobraćajnog ponašanja. Do tog perioda, mi moramo da pribegavamo i ovakvim razmišljanjima, koja će zaista onemogućiti korišćenje vozila kada se vozač nalazi u stanju nebezbednom po ostale učesnike u saobraćaju", rekao je Stojanović.

Prema njegovim rečima, na osnovu studije izvodljivosti, dobiće se parametri, a razmišlja se o spektru vozila na koje treba to ugraditi, ali kaže i da je teško izdvojiti grupu vozila koja bi imala obavezu da taj uređaj imaju ugrađen.

"Radi se o uređaju koji košta i svaka tehnološka inovacija od strane korisnika vozila doživljava se kao namet i dodatno opterećenje na kućni budžet", rekao je Stojanović, ali ponavlja da se tu radi isključivo o efektima bezbednosti saobraćaja.

On je naveo primer tragičnog udesa od 6. avgusta, kada je oko četiri sata ujutru, kod Ivanjice, mladić od 21 godine izgubio život i naglasio da su u toj nezgodi generisani svi definisani problemi - prisustvo više lica u vozilu, četiri ujutro, neprilagođena brzina.

"To je jedan od razloga zašto smo insistirali da se ograniči upravljanje motornim vozilom u periodu ne od 00-06 sati, kao što je već, nego 23-06 sati. Tako da, nužno je da izmene zakona o bezbednosti saobraćaja što pre uđu u skupštinsku proceduru", rekao je pomoćnik ministra.

Kada se pogleda statistika od 2013. godine, kaže Stojanović, postoji trend opadanja smrtno stradalih uzrasta 18-35 godina i naglašava da je upravo to ciljna grupa za koju se inače smatra da je najrizičnija i koja najviše smrtno strada.

"Ono što je zabrinjavajuće i što nije uvaženo kao preporuka radne grupe, jeste nulta tolerancija na alkohol, pogotovo ako imamo statističke pokazatelje da alkohol predstavlja za četvrtinu veći razlog smrtnih ishoda u saobraćajnim nezgodama, onda je zaista taj naš predlog bio opravdan i mi ćemo se kao ministarstvo i dalje zalagati za nultu toleranciju alkohola", smatra Stojanović.

Dodaje da je očigledno da kod mladih ljudi ne postoji svest o štetnosti alkohola i o povezanosti alkohola i saobraćajnih nezgoda.

Iz tih razloga, podvlači Stojanović, još je u novembru 2014. kada je bila teška saobraćajna nezgoda na Adi Huji, u kojoj je smrtno stradalo troje mladih, obrazovana radna grupa za brigu o mladim vozačima, na inicijativu potpredsednice vlade Zorane Mihajlović, sa željom da se definišu problemi i da se predlože rešenja za izmene i dopune Zakona o bezbednosti saobraćaja.

"Rezultat rada te radne grupe bio je predlog koje je naše ministarstvo uputilo MUP-u. Dobar deo tih predloga je usvojen i zaista smo očekivali da će u periodu od proteklih godinu i po dana, od kada je formirana Radna grupa za bezbednost saobraćaja, taj zakon ući u proceduru. Očekujemo da će obećanje ministra unutrašnjih poslova biti sprovedeno u delo nakon konstituisanja nove vlade", kaže Stojanović.

Smatra da je to jako bitan zakon i da te izmene uvode neke novine u propise o bezbednosti saobraćaja, sa kojima se nada da će se uspeti u nameri da se trend nezgoda suzbije.

Nastavak na Mondo...






Napomena: Ova vest je automatizovano (softverski) preuzeta sa sajta Mondo. Nije preneta ručno, niti proverena od strane uredništva portala "Vesti.rs", već je preneta automatski, računajući na savesnost i dobru nameru sajta Mondo. Ukoliko vest (članak) sadrži netačne navode, vređa nekog, ili krši nečija autorska prava - molimo Vas da nas o tome ODMAH obavestite obavestite kako bismo uklonili sporni sadržaj.